خوزستان، پیشانی کشاورزی کشور است

تاریخ انتشار: سه شنبه 25 خرداد 1400 | 11:03 ق.ظ
خوزستان، پیشانی کشاورزی کشور است رئیس سازمان کشاورزی خوزستان گفت: خوزستان با توجه به شرایط جغرافیایی و اقلیمی و با تولید ۱۷ و نیم میلیون تن و تنوع ۱۳۸ محصول، پیشانی کشاورزی کشور است و توانسته ۱۴ درصد از کل تولیدات کشاورزی کشور را به خود اختصاص دهد.

خدارحم امیری‌زاده، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در بخش کشاورزی که بخش مهمی از اقتصاد جامعه ما را تشکیل می‌دهد و در تامین امنیت غذایی و کالاهای استراتژیک نقش دارد در حال خدمتیم.

وی افزود: یکی از بخش‌هایی که کشورها را به استثمار درمی‌آورد همین بخش کشاورزی است و کشاورزی در هر کشور محور استقلال است و اگر با این شعار پیش برویم آن کشور مستقل خواهد بود و نه تنها زیر بار زور نخواهد رفت بلکه از مظلومان نیز دفاع خواهد کرد.

رئیس سازمان کشاورزی خوزستان عنوان کرد: استان خوزستان با توجه به شرایط جغرافیایی و اقلیمی و با تولید ۱۷ و نیم میلیون تن و تنوع ۱۳۸ محصول، پیشانی کشاورزی کشور است و توانسته ۱۴ درصد از کل تولیدات کشاورزی کشور را به خود اختصاص دهد.

وی افزود: بزرگ‌ترین و پهناورترین جلگه کشاورزی کشور خوزستان و ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های آن در کشاورزی پرقدرت و بیشمار است.

امیری‌زاده بیان کرد: خوزستان جز محدود استان‌هایی است که در ۳ فصل کشت دارد و در طول سال کشاورزان و کارمندان سازمان کشاورزی فرصت استراحت ندارند.

رییس سازمان کشاورزی عنوان کرد: ما امسال با وجود تمام مشکلات توانستیم یک میلیون و ۴ هزار تن تولیدات گندم داشته باشیم و حدود ۵۷ هزار تن گندم بذری استان را نیز تامین کردیم.

وی افزود: ما رسوب گندم بذری را نیز خواهیم داشت و مطمئنا این حجم از گندم ذخیره شده مصرف نخواهد شد.

امیری‌زاده با بیان اینکه خوزستان توانست شعار جهش تولید را تحقق ببخشد گفت: ما مقام اول تولید ذرت دانه‌ایی و کلزا بذری را در سطح کشور کسب کردیم و امسال با بیش از ۳۳ درصد تولید کلزا کشور توانستیم به این مقام برسیم.

وی افزود: همچنین در سال گذشته ۱۳ هزار هکتار کشت چغندر داشتیم که ۷۸۰ هزار تن از آن برداشت شد و یک برنامه ۵ ساله برای کشت چغندر قند تا افزایش تولید آن به بیش از ۶ میلیون را دستورکار داریم.

رئیس سازمان کشاورزی عنوان کرد: ۳۵ درصد صادرات خرما در خوزستان است؛ طی سال جاری ۲۳۰ هزار تن خرما تولید شد و توانستیم مقام اول صادرات را در سطح کشور کسب کنیم.

وی افزود: همچنین مقام اول تولید محصولات شیلاتی را نیز در کارنامه سازمان ثبت کرده‌ایم.

 
 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار