مدیر امور آب منطقه شرق خوزستان خبر داد:

رهاسازی آب در حوزه مارون با دبی ۴۰ متر مکعب بر ثانیه

تاریخ انتشار: چهارشنبه 26 خرداد 1400 | 10:11 ق.ظ
رهاسازی آب در حوزه مارون با دبی ۴۰ متر مکعب بر ثانیه خواجه پور بیان کرد: ۴۰ متر مکعب آب در حوزه مارون به مدت ۴ روز و به منظور تامین آب باغات و نخیلات در حال رها سازی است.
 

او با بیان اینکه رها سازی هم اکنون در حال انجام است، افزود: اگرچه به دلیل خشکسالی، کشت تابستانه در حوزه مارون نیست، اما بر اساس مصوبات استانداری خوزستان در حوزه مارون و جراحیکشت‌های موقت نیز برنامه ریزی شده که مسئولیت آن نیز بر عهده سازمان جهاد کشاورزی استان است.

خواجه پور آب قابل برنامه ریزی برای رها سازی از حوزه مارون و جراحی به منظور کشت تابستانه در این منطقه را ۳۹۶ میلیون متر مکعب عنوان کرد که از اواخر خرداد تا شهریور ماه عملیاتی می‌شود.

مدیر امور آب منطقه شرق خوزستان رها سازی آب را بنا بر درخواست‌ها از پایین دست و معاونت برنامه ریزی منابع آب دانست سپس بیان کرد: موج رها سازی آب به مدت ۱۰ روز و با سرعت ۷۵ متر مکعب بر ثانیه است تا آب را به انتهای حوزه مارون برساند که پیشتر اجرا گردیده و برنامه ریزی برای رها سازی ۱۳ روزه با شتاب ۱۵ متر مکعب بر ثانیه هم وجود دارد، ضمن آنکه هم اکنون به دلیل کمبود آب به وجود آمده خواستند تا به مدت ۴ روز با دبی ۴۰ متر مکعب بر ثانیه آب رها شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار