نادیده گرفتن ظرفیت دانشگاهی عامل عقب ماندگی استان خوزستان است.

تاریخ انتشار: چهارشنبه 26 خرداد 1400 | 11:35 ق.ظ
نادیده گرفتن ظرفیت دانشگاهی عامل عقب ماندگی استان خوزستان است. اساتید انقلابی خوزستان در دیدار با نماینده خبرگان رهبری بر مسأله نخبه گریزی، استفاده نکردن از ظرفیت علمی استان در طرح ها اشاره کردند.

 

 

به گزارش کشاورزی پرس به نقل از خبرگزاری تسنیم از اهواز، آیت الله دکتر محسن حیدری شامگاه سه شبنه در نشست نخبگان و دانشگاهیان ضمن تشکر از حضور اساتید انقلابی و دغدغه مند، اظهار داشت: رهبری معظم انقلاب بر نقش آفرینی اساتید و نخبگان در جامعه بسیار تاکید دارند.

وی افزود: کشور برای رشد علمی و رسیدن به قله های تعالی باید از اساتید با تجربه و انقلابی بهره‌مند شود و حذف و نادیده گرفتن این اساتید خلاف عقل و خواست انقلاب است.

وی به مسئله انتخابات اشاره و بیان داشت: خواص جامعه و به‌ویژه اساتید باید در خط مقدم دعوت مردم به مشارکت حداکثری باشند و زمینه را برای حضور حداکثری مردم فراهم کنند.

در این نشست اساتید و نخبگان دانشگاه‌های اهواز چالش ها و دغدغه‌های مرتبط با حوزه آموزش عالی و انتخاب اصلح را بیان کردند.

مجتبی علوی فاضل استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز در این نشست با اشاره به اهمیت انتخابات گزارشی از فعالیت گسترده دانشگاهیان در انتخابات را بیان کردند.

دکتر نویری از مخترعان و نخبگان شاخص استان نیز در ادامه نشست، به مسئله و آفت بزرگ نخبه گریزی در استان اشاره و دلیل آن را عدم نخبه پروری توسط مسوولین استان بیان کردند.

همچنین عبدالامیر معزی از اساتید برجسته کشاورزی، نقاط بالقوه کشاورزی استان را عنوان و عدم بهره گیری از راهکارهای علمی نخبگان را یکی از عوامل اساسی ضعف کشاورزی عنوان کردند.

در پایان این دیدار نخبگانی، محمد راضی جلالی از اساتید برجسته دانشگاه در خوزستان با اشاره به عدم وجود برنامه های مدون اظهار داشت: سوءمدیریت و برنامه گریزی از عوامل اصلی عقب ماندگی استان است.

این استاد دانشگاه خوزستان تصریح کرد: بکارگیری جوانان و نخبگان مستعد و دارای ایده های نوین شده فرصت مغتنمی برای پیشرفت کشور و استان است.

وی افزود: دانشگاه یکی از مهمترین عوامل پیشرفت  جامعه است که بها دادن به این مرکز فکری، توسعه کشور و استان را تضمین می‌کند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار