در پنجمین ستاد پیشگیری از وقوع جرم و و تخلفات انتخاباتی خوزستان؛ بر حفظ امنیت انتخابات تاکید شد

تاریخ انتشار: چهارشنبه 26 خرداد 1400 | 10:35 ق.ظ
در پنجمین ستاد پیشگیری از وقوع جرم و و تخلفات انتخاباتی خوزستان؛ بر حفظ امنیت انتخابات تاکید شد پنجمین جلسه ستاد پیشگیری از وقوع جرم و تخلفات انتخاباتی استان خوزستان با تاکید بر حفظ امنیت انتخابات برگزار شد.  در ابتدای این جلسه که به صورت ویدئو کنفرانس با حوزه های قضایی استان برگزار شد، دبیر این ستاد اظهار کرد: همه ما به عنوان مسئولان برگزاری انتخابات به دنبال تسهیل حضور مردم و مشارکت […]

پنجمین جلسه ستاد پیشگیری از وقوع جرم و تخلفات انتخاباتی استان خوزستان با تاکید بر حفظ امنیت انتخابات برگزار شد.
 در ابتدای این جلسه که به صورت ویدئو کنفرانس با حوزه های قضایی استان برگزار شد، دبیر این ستاد اظهار کرد: همه ما به عنوان مسئولان برگزاری انتخابات به دنبال تسهیل حضور مردم و مشارکت حداکثری با کمترین تخلفات هستیم.
حجت الاسلام و المسلمین عبدالحمید امانت بهبهانی ادامه داد: تاکید این ستاد بر تمکین نامزدهای انتخاباتی و مردم بر عمل به مُر قانون است و رقابت میان نامزدها، نباید موجب کمرنگ شدن ارزش ها و آرمان های نظام جمهور اسلامی شود.
وی گفت: انتظار ما از رؤسای حوزه های قضایی این است که در روزهای باقی مانده تا برگزاری انتخابات، موضوعات مهم احصاء و با اعضای شورای تامین و اعضای ستاد پیشگیری هر شهرستان مطرح و برای رفع آن ها چاره اندیشی شود تا شاهد برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور در همه نقاط استان باشیم.
حجت الاسلام و المسلمین امانت بهبهانی در ادامه به ارائه گزارشی از عملکرد این ستاد و کمیته های ذیل آن پرداخت و افزود: مرکز رصد و پایش جرائم و تخلفات انتخاباتی این ستاد با شماره تماس چهار رقمی ۱۸۵۰ آماده دریافت گزارش های مردمی در خصوص تخلفات و جرائم انتخاباتی است و تا کنون حدود یکصد گزارش به این مرکز واصل شده است که پس از بررسی های اولیه، جهت بررسی قضایی به حوزه های قضایی مربوطه ارسال شده است.
وی با بیان یان که رؤسای دادگستری ها و دادستان های عمومی و انقلاب استان بدون اتلاف وقت به این گزارش ها رسیدگی می کنند، اظهار کرد: میزان تخلفات صورت گرفته در استان خوزستان در این دوره از انتخابات نسبت به سایر استان ها به مراتب پایین تر است و این نشان از رشد فکری و آگاهی های حقوقی مردم استان دارد.
حضور معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خوزستان، با تقدیر از مسئولان حوزه های قضایی، اعضای شورای تامین و نیروهای امنیتی و انتظامی در خصوص ایجاد امنیت و آرامش در این ایام، گفت: امیدواریم روز جمعه ۲۸ خردادماه شاهد حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رأی باشیم.
در ادامه این جلسه، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان گفت: شالوده نظام جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر مردم سالاری دینی است و ارکان نظام با واسطه و بدون واسطه از طریق مردم انتخاب می شوند و این افتخار بزرگی است که مردم در سرنوشت خود مشارکت دارند.
عباس حسینی پویا با بیان اینکه همه اعضای این شتاد باید در خدمت انتخابات باشیم، افزود: همکاران قضایی ما در شهرستان ها همگی تجربه برگزاری انتخابات را دارند و گزارش های آنان نشان می دهد که اشرافیت کامل به مسائل حوزه قضایی خود دارند که این موضوع بسیار مهمی است.
وی ادامه داد: متسافانه شاهد هجمه های بسیار علیه نظام جمهوری اسلامی هستیم و عده ای در صدد منصرف کردن مردم از شرکت در انتخابات هستند. و مشکلات اقتصادی موجود نیز به این مسئله دامن زده است.
حسینی پویا با تاکید بر پرهیز از پرداختن به مسائل قومی در انتخابات، گفت: کسی اجازه ندارد از طریق دامن زدن به مسائل حقوقی برای خود یا نامزد مورد علاقه اش رأی جمع کند.
وی تصریح کرد: برخی ثبت نام کنندگان شوراهای اسلامی شهر و روستا که رد صلاحیت شده اند ممکن است موجب نا آرامی هایی در محل سکونت خود شوند اما باید بدانند وظیفه آنان همانند نامزدهای ریاست جمهوری که صلاحیت آنان توسط شورای نگهبان احزار نشده است، تمکین از قانون و پرهیز از هرج و مرج است و چنانچه از قانون پیروی نکنند، با آنان قاطعانه برخورد می شود.
حسینی پویا با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص کنترل اراذل و اوباش و برهم زنندگان احتمالی نظم اجتماعی در استان طی ایام انتخابات، گفت: امنیت برگزاری انتخابات همانند مشارکت حداکثری مردم در این صحنه اجتماعی برای نظام مهم است و امیدواریم با رعایت قانون، شاهد حضور مردم در پای صندوق های رای و سربلندی نظام جمهوری اسلامی و ناامیدی دشمنان اسلام باشیم.
در ادامه این جلسه رئوسای دادگستری های برخی از شهرستان ها و سایر اعضای ستاد نیز به ارائه گزارش هایی از اقدامات صورت گرفته پرداختند و مصوباتی به تایید اعضای ستاد رسید.

به گزارش روابط عمومی دادگستری خوزستان،


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار