توضیح استاندار از آخرین مراحل آماده‌سازی برگزاری انتخابات در خوزستان/رای گیری روز ۲۸ خرداد از ساعت هفت صبح آغاز خواهد شد

تاریخ انتشار: پنجشنبه 27 خرداد 1400 | 09:42 ق.ظ
توضیح استاندار از آخرین مراحل آماده‌سازی برگزاری انتخابات در خوزستان/رای گیری روز ۲۸ خرداد از ساعت هفت صبح آغاز خواهد شد قاسم سلیمانی دشتکی شامگاه چهارشنبه در ارتباط تلویزیونی با مردم از شبکه سراسری شما و شبکه استانی خوزستان اظهارداشت: مهمترین اولویت در برگزاری این دوره از انتخابات در استان خوزستان رعایت پروتکل های بهداشتی است لذا در این رابطه با همکاری عوامل بهداشتی آموزش دیده توسط مراکز بهداشت و جمعیت هلال احمر استان، فاصله‌گذاری اجتماعی […]

قاسم سلیمانی دشتکی شامگاه چهارشنبه در ارتباط تلویزیونی با مردم از شبکه سراسری شما و شبکه استانی خوزستان اظهارداشت: مهمترین اولویت در برگزاری این دوره از انتخابات در استان خوزستان رعایت پروتکل های بهداشتی است لذا در این رابطه با همکاری عوامل بهداشتی آموزش دیده توسط مراکز بهداشت و جمعیت هلال احمر استان، فاصله‌گذاری اجتماعی در شعب اخذ رای با جدیت مورد نظارت قرار می‌گیرد.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه برابر با شرایط هر شهرستان، نحوه نظارت‌ها و رعایت فاصله‌گذاری در شعب اخذ رای متفاوت خواهد بود گفت: بیشتر از ۳۰ درصد فضای شعب، اجازه ورود جمعیت به داخل محل رای گیری داده نخواهد شد.

نماینده عالی دولت در خوزستان با تاکید بر آمادگی کامل عوامل اجرایی به منظور برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای شهر و روستا در استان اظهارداشت: در تمام شعب اخذ رای، لوازم و تجهیزات مورد نیاز برای ضد عفونی محیط فراهم شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نشست‌های متعدد با سران، بزرگان، شیوخ و نماینده احزاب سیاسی موجود در خوزستان اشاره‌کرد و گفت: در این نشست‍ها دغدغه‌های مختلف اقشار مختلف بیان شد و همگان بر حضور حداکثری در انتخابات ۲۸ خرداد تاکید کردند.

سلیمانی دشتکی ادامه‌داد: انتخابات این دوره در کشور و همچنین استان خوزستان به واسطه شرایط کرونایی نسبت به ادوار گذشته از تفاوت‌های بسیار زیادی برخوردار است و به همین دلیل فضای مجازی محور بیشتر تبلیغات کاندیداها محسوب می‌شد.

استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه حضور کاندیداهای ریاست جمهوری و برگزاری اجتماعات در این دوره نسبت به گذشته با محدودیت‌های زیادی همراه بود اضافه‌کرد: علاوه بر این نیز باید توجه داشت که مدارس و دانشگاه‌های کشور و استان خوزستان  تعطیل بودند؛ این درحالی است که این مراکز همیشه مرکز ثقل رویدادهای سیاسی و انتخاباتی بوده‌‎اند.

وی بیان‌داشت: با این وجود شاهد تبلیغات گسترده نامزدها در فضای مجازی هستیم و جوانان در این زمینه محوریت را بر عهده داشته‌اند.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان یادآورشد: همزمان انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا می‌تواند باعث حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای باشد.

سلیمانی دشتکی تعداد کاندیداهای انتخابات شوراهای شهر در استان را حدود سه هزار و ۴۰۰ نفر عنوان‌کرد و افزود: این تعداد کاندیدا برای کسب بیش از ۴۷۰ کرسی رقابت‌های تبلیغاتی داشته‌اند.

وی ادامه‌داد: همچنین بیش از ۱۰ هزار ۶۰۰ نفر کاندیدای شوراهای روستا برای کسب ۶ هزار کرسی در استان خوزستان به رقابت پرداخته‌اند.

استاندار خوزستان تعداد واجدین شرایط رای در استان خوزستان را بیش از سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد بیش از ۹۷ هزار نفر رای اولی هستند.

سلیمانی دشتکی به افزایش ۱۵ درصدی شعب اخذ رای در استان خوزستان به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی اشاره‌کرد و گفت: تعداد چهار هزار و ۱۸۳ شعبه اخذ رای در روز ۲۸ خرداد از ساعت هفت صبح تا ۱۲ شب فعالیت خواهند داشت.

وی با تاکید بر اینکه رای دهندگان ضمن رعایت الزامات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی حتما خودکار شخصی بهمراه داشته باشند گفت: کار اخذ رای بعد از ساعت ۱۲ شب از همه حاضران در شعبه (با بسته شدن در شعب) انجام خواهد شد.

بر اساس این گزارش، انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خرداد در سراسر کشور برگزار می‌شود.

از بین سه میلیون و ۶۳۵ هزار و ۶۳۵ نفر واجد شرایط رای دادن در انتخابات پیشرو، تعداد یک میلیون و ۸۳۷ هزار و ۹۳۷ نفر از آنها مرد و یک میلیون و ۷۹۷ هزار و ۶۹۸ نفر زن هستند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار