دام‌های خوزستان از بیماری‌های کُشنده در امان می‌مانند

تاریخ انتشار: پنجشنبه 27 خرداد 1400 | 11:23 ق.ظ
دام‌های خوزستان از بیماری‌های کُشنده در امان می‌مانند رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی خوزستان از اجرای عملیات واکسیناسیون بیش از ۱۷۳ هزار نوبت سر دام سبک در استان خبر داد.

محمد آنتیک چی رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی خوزستان گفت: به مناسبت هفته جهاد کشاورزی بیش از ۱۷۳ هزار نوبت سر دام سبک در استان علیه بیماری‌های طاعون نشخوارکنندگان کوچک وبروسلوز بره و بزغاله (بیماری مشترک بین انسان و دام) و تب برفکی واکسینه شدند.

او با بیان اینکه واکسیناسیون علیه بیماری بروسلوز بره، بزغاله و طاعون نشخوارکنندگان کوچک به مدت یک سال کامل ایمنی ایجاد کرده و دام‌های واکسینه شده تا از این بیماری‌ها در امان خواهند ماند، افزود: بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک، از جمله بیماری ویروسی بسیار واگیردار گوسفند و بز است که قابلیت سرایت از دام اهلی به حیات وحش را دارد و در صورت انتقال خسارات و تلفات شدیدی درحیات وحش برجا می‌گذارد.

آنتیک چی بیان داشت: با توجه به اینکه این بیماری با آغاز ناگهانی تب، ریزش ترشحات از چشم و بینی، زخم دهان، تنگی تنفس، اسهال بد بو و سرفه آغاز شده و دام مبتلا به این بیماری به شدت لاغر شده و در نهایت تلف می‌شود، از دامدارن خواهشمندیم با تیم‌های عملیاتی واکسیناسیون دام همکاری لازم را داشته باشند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار