شوری آب نخلستان‌های آبادان را تهدید می‌کند

تاریخ انتشار: پنجشنبه 27 خرداد 1400 | 11:31 ق.ظ
شوری آب نخلستان‌های آبادان را تهدید می‌کند سیدمجتبی محفوظی اظهار داشت:هم اکنون میزان شوری آب بهمشنیر در ایستگاه طرح بخاخ هفت هزار و ۶۰۰ میکروموس و در کارون در ایستگاه مارد ۶ هزارو ۶۰۰ میکروموس است که برای برطرف شدن بخشی از مشکل شوری آب مزارع آبادان نیاز به رهاسازی ۱۰۰ متر مکعب در ثانیه آب از پشت سدها است.  وی خاطرنشان […]

سیدمجتبی محفوظی اظهار داشت:هم اکنون میزان شوری آب بهمشنیر در ایستگاه طرح بخاخ هفت هزار و ۶۰۰ میکروموس و در کارون در ایستگاه مارد ۶ هزارو ۶۰۰ میکروموس است که برای برطرف شدن بخشی از مشکل شوری آب مزارع آبادان نیاز به رهاسازی ۱۰۰ متر مکعب در ثانیه آب از پشت سدها است. 

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه مسؤلان تاکنون به قول خود در خصوص رهاسازی آب از بالادست کارون عمل نکردند و این امر سبب شده نخلستان‌ها و بخش دامپروری مردم منطقه به خطر بیافتد.

محفوظی ادامه داد:نتیجه زحمت و تلاش یکساله کشاورزان در این چند ماه به ثمر می‌نشیند و اگر شوری آب ادامه داشته باشد مسلما کشاورزان آبادان با بحران جدی مواجه خواهند شد.

وی در میزان آب اختصاص یافته از طرح آب غدیر برای آبادان گفت:سهمیه آبادان از این طرح آبرسانی تاکنون محقق نشده است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: برای مصارف خانگی آبادان نیاز به ۳۰  متر مکعب آب در ثانیه است و برای عبور از بحران خشکسالی میزان نیاز آبی شهرستان آبادان ۱۶۰ مترمکعب می باشد تا شوری آب آشامیدنی برطرف  شود.

محفوظی افزود: مسؤلان باید به وعده خود در قبال رهاسازی حقابه آب کشاورزی از بالادست کارون و تامین آب آشامیدنی مردم عمل کنند.

آبادان دارای ۱۳ هزار و ۲۰۰ هکتار نخلستان است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار