رئیس سازمان حفظ نباتات کشور:

هیچ نگرانی در تامین آفت‌کش‌های بخش کشاورزی وجود ندارد

تاریخ انتشار: شنبه 29 خرداد 1400 | 10:32 ق.ظ
هیچ نگرانی در تامین آفت‌کش‌های بخش کشاورزی وجود ندارد کیخسرو چنگلوایی، با بیان این که از ابتدای سال جاری نیز تاکنون نزدیک به ۱۰ هزار تن آفت‌کش تأمین شده است، گفت: این روند صورت مستمر ادامه دارد به نحوی که در حدود ۴۵ هزار تن دیگر در چرخه و فرآیند تدارک و تأمین قرار دارد. وی ادامه داد: در حال حاضر نه تنها در هیچ […]

کیخسرو چنگلوایی، با بیان این که از ابتدای سال جاری نیز تاکنون نزدیک به ۱۰ هزار تن آفت‌کش تأمین شده است، گفت: این روند صورت مستمر ادامه دارد به نحوی که در حدود ۴۵ هزار تن دیگر در چرخه و فرآیند تدارک و تأمین قرار دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر نه تنها در هیچ جای کشور کمبودی در این زمینه وجود ندارد بلکه تا شروع سال زراعی ۱۴۰۱ نیز پیش‌بینی لازم انجام شده و بهره‌برداران (کشاورزان و باغداران) هیچ نگرانی نداشته باشند.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور در خصوص تأمین آفت‌کش‌ها در سال گذشته اظهار داشت: با پیگیری‌های به عمل آمده و تلاش شرکت‌های تأمین کننده آفت‌کش‌ها در سال ۱۳۹۹ نزدیک به ۳۵ هزار تن انواع آفت‌کش تأمین شد.

به گفته این مقام مسئول بر این اساس با وجود ۵ برابر شدن قیمت‌ها (به دلیل تبدیل ارز ترجیحی به نیمایی)، سطوح مبارزه بیش از سال قبل، باکیفیت بسیار خوب و در زمان مناسب در سطح ۲۱ میلیون هکتار به صورت شیمیایی و در سطح ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار به صورت بیولوژیک و غیرشیمیایی انجام شد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار