تاکید استاندار خوزستان بر تسریع و شفافیت در شمارش و اعلام نتیجه انتخابات شورای شهر اهواز

تاریخ انتشار: دوشنبه 31 خرداد 1400 | 09:34 ق.ظ
تاکید استاندار خوزستان بر تسریع و شفافیت در شمارش و اعلام نتیجه انتخابات شورای شهر اهواز قاسم سلیمانی‌دشتکی در حاشیه بازدید از ستاد انتخابات شهرستان اهواز و محل تجمیع آرا که امروز (۳۰ خردادماه) انجام شد، ضمن تاکید بر تسریع و شفافیت در شمارش و اعلام نتیجه انتخابات شورای شهر اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز به صورت سرزده از مرکز تجمیع آرای شهرستان اهواز بازدید داشتیم. همه عوامل نظارتی […]

قاسم سلیمانی‌دشتکی در حاشیه بازدید از ستاد انتخابات شهرستان اهواز و محل تجمیع آرا که امروز (۳۰ خردادماه) انجام شد، ضمن تاکید بر تسریع و شفافیت در شمارش و اعلام نتیجه انتخابات شورای شهر اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز به صورت سرزده از مرکز تجمیع آرای شهرستان اهواز بازدید داشتیم. همه عوامل نظارتی و اجرایی در این مرکز زحمت می‌کشند و همه تلاش خود را انجام می‌دهند.

وی افزود: امسال قرار بود انتخابات شورای شهر اهواز تمام الکترونیکی باشد اما به دلایلی، رای‌گیری دستی نیز افزوده شد.

استاندار خوزستان گفت: به دلیل اشکال در برخی صندوق‌ها که کارت‌خوان‌های آن‌ها فعال نشده بود، مسئولان صندوق‌ها مجبور شدند در تعداد قابل توجهی از شعب، رای‌گیری را دستی آغاز کنند و پس از درست شدن صندوق‌ها، رای‌گیری را الکترونیکی کنند.

وی تصریح کرد: در برخی شعب اصلا رای‌گیری الکترونیکی انجام نشد و مجبور شدند با مجوز وزارت کشور، در برخی صندوق‌ها اخذ رای به صورت کاملا دستی انجام دهند.

سلیمانی‌دشتکی افزود: در ساعت‌های پایانی شب و با ازدحام جمعیت به شعب، به منظور اخذ آرای همه مردم، انتخابات شورای شهر به صورت دستی و الکترونیکی انجام شد.

استاندار خوزستان گفت: در بیش از ۱۰۰ صندوق انتخابات به صورت کاملا الکترونیک، در بیش از ۸۵ صندوق به صورت کاملا دستی و در باقی صندوق‌ها انتخابات شورای شهر اهواز به صورت ترکیبی از دستی و الکترونیکی برگزار شد.

وی افزود: برای ۸۵ صندوقی که در اهواز به صورت دستی رای‌گیری شد، ۲۰ کاربر تعریف شده تا با دقت بالا، کمیت مناسب و بدون وارد شدن هیچگونه خدشه‌ای، کار تجمیع و شمارش آرا را دنبال کنند. کار با نهایت دقت در حال انجام است تا شمارش و تجمیع آرا به سرعت انجام شود.

سلیمانی‌دشتکی گفت: پس از آن، به سراغ صندوق‌هایی خواهیم رفت که به صوت ترکیب دستی و الکترونیکی انتخابات را برگزار کرده‌اند. صندوق‌هایی که به صورت کاملا الکترونیکی برگزار شده است نیز به سرعت شمارش خواهند شد و کار زیادی ندارند.

وی افزود: امیدواریم تا پایان وقت امروز نتایج انتخابات شورای شهر اهواز به مردم اطلاع‌رسانی شود.

 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار