لزوم مدیریت مصرف آب در حوزه کشاورزی

تاریخ انتشار: سه شنبه 1 تیر 1400 | 11:15 ق.ظ
لزوم مدیریت مصرف آب در حوزه کشاورزی معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان فواید و موارد استفاده فرآورده‌های شترمرغ را تشریح کرد.

خلیل منیعات رئیس جهاد کشاورزی شادگان گفت: با توجه به بحران آب جهانی باید اقدامات پیشگیرانه خود را از یک نقطه‌ای شروع کنیم که در طی سال‌های اخیر دولت، مسئولان و کشاورزان در این زمینه با توجه به نیاز آب برای امرار کشاورزی و جبران کمبود آب اقدامات خوبی را انجام داده‌اند.

او با بیان اینکه همه باید به موضوع آبیاری نوین در زمینه کشاورزی ورود کنیم، افزود: با توجه به امتیازی که دولت برای این طرح‌ها گذاشته و اعتبارات بالایی نیز اختصاص داده است، استقبال خوبی در شادگان صورت گرفت و رتبه دوم استان را از نظر جذب اعتبارات طرح‌های آبیاری نوین داشتیم.

منیعات تصریح کرد: با پیگیری معاونت آب و خاک جهاد کشاورزی خوزستان انتظار داریم که امسال نیز از طرح‌های کاهش مصرف آب برای شادگان بیشتر استفاده شود.

رئیس جهاد کشاورزی شادگان با اشاره به اینکه در شادگان ۱۴ هزار هکتار اراضی باغی و ۱۰ هزار بهره‌بردار مشغول به کار هستند، ادامه داد: عمده باغات نیز نخیلات هستند و زیرمجموعه آن ۵۰ کارگاه بسته‌بندی فعالیت می‌کنند.

این مقام مسئول گفت: ۸۰ درصد مردم شغل کشاورزی دارند و سایر نیز مشاغل و امرار معاش مرتبط با صیادی، دامداری، مرغداری و کشاورزی دارند و ۵۰ کارگاه مرغداری داریم که بیش از ۴۰ واحد آن فعال هستند و کارگاه‌های غیرفعال نیز تلاش می‌شود که هرچه سریع‌تر به کار برگردند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار