مردم ضرورت صرفه جویی در مصرف برق را جدی بگیرند

تاریخ انتشار: سه شنبه 1 تیر 1400 | 10:50 ق.ظ
مردم ضرورت صرفه جویی در مصرف برق را جدی بگیرند مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت : براساس اعلام سازمان هواشناسی مبنی برافزایش دمای هوا بالای ۴۹ درجه ویژه کلانشهر اهواز طی روزهای آتی، ضرورت دارد شهروندان توصیه های کارشناسان برق در زمینه رعایت الگوی مصرف ویژه در ساعات پیک یا اوج مصرف راجدی بگیرند.  حسن کریمی با اشاره به ضرورت همکاری مردم در […]

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت : براساس اعلام سازمان هواشناسی مبنی برافزایش دمای هوا بالای ۴۹ درجه ویژه کلانشهر اهواز طی روزهای آتی، ضرورت دارد شهروندان توصیه های کارشناسان برق در زمینه رعایت الگوی مصرف ویژه در ساعات پیک یا اوج مصرف راجدی بگیرند.

 حسن کریمی با اشاره به ضرورت همکاری مردم در زمینه مدیریت مصرف اظهار داشت: رعایت الگوی مصرف مانند ارزیابی مقدار نیاز برق لوازم منزل، استفاده از روشنایی طبیعی روز و عایق کردن خانه ها علاوه برصرفه جویی در انرژی به کاهش هزینه های خانواده منجر می شود و این شرکت برنامه ریزی لازم برای مدیریت مصرف و کاهش اوج بار را دربرنامه خود قرارداده است و تاکنون برق هیچ شهروندی بدلیل کمبود انرژی قطع نشده است.

وی با اشاره به مصرف ۳۷ درصدی انرژی در بخش خانگی و تجاری در ایران گفت: با توسعه جوامع و افزایش روزافزون گرایش مردم به استفاده از لوازم برقی، میزان مصرف برق خانگی نیز افزایش یافته است و طبق آماردرایران ۲.۵ برابر استاندارد جهانی است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز خاطرنشان کرد: وسایلی مانند تلویزیون، یخچال، فریزر، ماشین لباسشویی، چرخ گوشت، اتو، رادیو ضبط، کامپیوتر، ویدئو، مایکروویو، سرخ کن، ماشین ظرفشویی، مخلوط کن، کولرهای آبی و گازی، بخاری برقی، آبمیوه گیری، سشوار و پلوپز برق زیادی مصرف می کنند، با وجود این تنوع و تعداد وسایل برقی درمنازل قطعا استفاده بهینه از انرژی هر روز ضروری تر می شود .

کریمی ادامه داد: کولرگازی بخش قابل توجهی از مصرف برق مشترکان اهوازی را به خود اختصاص داده است که به شهروندان گرامی توصیه می شود از کولرهای کمتری در محیط خانه در ساعت های پیک یا اوج استفاده کنند زیرا برق برای ما حکم اکسیژن را دارد و همراهی و همیاری مردم به ما کمک می‌کند تا بتوانیم خدمات مطلوب وپایدار و مستمری را برای همه شهروندان تامین کنیم .

سه هزارو ۳۶۰ حادثه گداختگی و آتش سوزی ناشی از عدم رعایت الگوی مصرف

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز در بخش دیگری از سخنان خودبیان داشت : براساس آمارهای ثبت شده در سامانه اتفاقات برق ۱۲۱ در سال ۱۳۹۹ تعداد سه هزار و ۳۶۰ مورد حادثه گداختگی و آتش سوزی ناشی از عدم رعایت الگوی مصرف توسط برخی شهروندان در جعبه کنتور و کابل سرویس مشترک رخ داده است که نشان می‌دهد که مردم نقش بسیار مهمی در حفظ و پایداری شبکه برق در تابستان بسیار سخت ۱۴۰۰ خواهند داشت.

کریمی با اشاره به افزایش میزان متوسط دمای هوا در روزهای آینده تصریح کرد: ضرورت دارد مردم در این شرایط سخت و حساس، بمنظورحفظ و پایداری شبکه برق و درنتیجه رفاه و آسایش خود ، نکات آموزشی که کارشناسان برق طی این مدت از طریق رسانه های جمعی منتشر می‌کنند را جدی بگیرند.

وی با تقدیر از نقش رسانه‌ها درکمک به ارتقای فرهنگ مدیریت مصرف افزود: رسانه‌های جمعی در اطلاع رسانی و آگاه کردن مردم نقش بسیارموثری دارند، به ویژه درسال جاری که بدلیل کاهش نزولات آسمانی و در نتیجه کم شدن ذخیره سدها و کاهش تولید نیروگاه‌های برقابی مواجه هستیم ، رسانه ها همکاری بسیار خوبی در جهت اطلاع رسانی با این شرکت داشتند که جادارد مراتب تقدیر و تشکر خود را از جامعه تلاشگر رسانه ای اعلام کنیم.

کریمی ضمن تشکر از استانداری خوزستان در کمک به مدیریت بحران خشکسالی با صنعت برق گفت: طرح کاهش ساعت اداری و عملیاتی کردن آن و پیگیری های مستمر استاندار و مدیریت بحران در به حداقل رساندن مصرف برق ادارات و سازمان‌ها کمک بسیار مهمی کاهش بار مصرف در ساعات پیک شد که جای تقدیر دارد.

شرکت توزیع نیروی برق خوزستان دارای یک میلیون و ۱۱۲ هزار و ۴۴۰ مشترک است که از این تعداد ۳۳ درصد مشترکان روستایی هستند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار