استاندار خوزستان عنوان کرد:

هدف مجموعه برگزار کننده انتخابات اعلام نتایج قانونی در فضایی آرام و سالم است

تاریخ انتشار: سه شنبه 1 تیر 1400 | 09:54 ق.ظ
هدف مجموعه برگزار کننده انتخابات اعلام نتایج قانونی در فضایی آرام و سالم است قاسم سلیمانی دشتکی روز دوشنبه در رابطه با اعلام نتایج انتخابات شوراها در اهواز با وجود پیش بینی صورت گرفته بیان کرد: همانگونه که برنامه ریزی شده بود، انتخابات شورای اسلامی شهر اهواز باید الکترونیکی انجام می‌شد. وی با بیان اینکه یکی از سالم ترین انتخابات خوزستان در این دوره برگزار شد گفت: خطاب به […]

قاسم سلیمانی دشتکی روز دوشنبه در رابطه با اعلام نتایج انتخابات شوراها در اهواز با وجود پیش بینی صورت گرفته بیان کرد: همانگونه که برنامه ریزی شده بود، انتخابات شورای اسلامی شهر اهواز باید الکترونیکی انجام می‌شد.

وی با بیان اینکه یکی از سالم ترین انتخابات خوزستان در این دوره برگزار شد گفت: خطاب به عموم مردم اعلام می‌کنم که شایعات و شایبه‌های پیش آمده در شبکه‌های مجازی در خصوص انتخابات شورای شهر اهواز کذب هستند.

وی ادامه داد: برای برگزاری این دوره از انتخابات تمهیدات بسیار خوبی اندیشیده شده بود اما اکنون به دلیل برخی مشکلات، اعلام نتایج انتخابات شورای اسلامی شهر اهواز گره خورده است.

وی افزود: مقرر شده بود که آرای شورای اسلامی شهر اهواز الکترونیکی اخذ شود اما سیستم های رای گیری با چالش روبه‌رو شدند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه در جریان برگزاری انتخابات الکترونیکی باید سیستم های مربوطه از کارت های ویژه و مخصوصی برخوردار شوند ادامه داد: سیستم های رای گیری الکترونیکی در استان خوزستا با کمبود ۳۵۹ کارت روبه‌رو شد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه بخش عمده این کمبود مربوط به شعب اخذ رای در کلانشهر اهواز بود، افزود: این کارت‌های ویژه ساعت هفت صبح روز انتخابات در اختیار استان قرار گرفت و به دلیل زمان بارگذاری کارت‌ها، فرآیند رای گیری تا بعدازظهر به صورت دستی انجام شد.

وی اضافه کرد: این درحالی بود که همزمان با بارگذاری کارت ها، مشارکت مردم و حضور در شعب با افزایش همراه شد و به همین دلیل طی مجوزی، برای جلوگیری از معطلی مردم فرآیند رای گیری همزمان به صورت دستی و الکترونیکی انجام شد.

سلیمانی دشتکی با اشاره به اینکه بعد از زمان رای گیری، اولویت شمارش آرا با انتخابات ریاست جمهوری بود ادامه داد: به همین دلیل شمارش آرا از بامداد ۲۹ خرداد آغاز شد و این درحالی بود که به واسطه تعریف صورت گرفته برای اعلام نتایج، انتخابات شورای اسلامی شهر اهواز به صورت الکترونیکی برنامه ریزی شده بود.

وی بیان کرد:در این بین لازم بود که برای اعلام نتایج، برنامه شمارش دستی آرا برای سیستم مجدد تعریف شود و به همین دلیل تعریف نام کاربری برای سیستم های شمارش تا بعد از ظهر روز یکشنبه ۳۰ خرداد بطول انجامید.

استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه به منظور تسریع در زمان اعلام نتایج، کاربران بیشتری تعریف شد گفت: تعداد ۶۴ کاربر در این راستا تعریف شد اما با این وجود مشکلات دیگری نیز باعث تاخیر به وجود آمده شده است.

به گفته وی بروز اشکال در سیستم طراحی شده برای شمارش و ثبت آرا از جمله این مشکلات بود.

استاندار خوزستان با انتقاد از برخی رفت و آمدها توسط اشخاص بی ارتباط به ستاد انتخابات اهواز گفت: باید توجه داشت که فقط افراد مسوول که در قانون به آنها اشاره شده حق تردد به این ستاد را دارند.

سلیمانی دشتکی به برخی اظهارنظرها و انتشار اخبار کذب توسط بعضی از رسانه ها به نقل یک منبع موثق گفت: هرگونه اظهارنظر غیر از سوی رییس ستاد انتخابات، یا فرماندار اهواز غیرقانونی است.

وی ادامه داد: همه تلاش مجموعه برگزار کننده انتخابات، اعلام نتایج به صورت قانونی در فضایی آرام و سالم است.

 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار