دولت ۸۵درصد اعتبارات طرح‌های نوین آبیاری درخوزستان را پرداخت می‌کند.

تاریخ انتشار: چهارشنبه 2 تیر 1400 | 10:00 ق.ظ
دولت ۸۵درصد اعتبارات طرح‌های نوین آبیاری درخوزستان را پرداخت می‌کند.   رییس سازمان جهادکشاورزی خوزستان گفت:دولت ۸۵درصد اعتبارات طرح‌های نوین آبیاری در استان را از محل تبصره‌های ۴ و ۱۸ قانون بودجه به صورت بدون عوض پرداخت می‌کند و سهم آورده کشاورز و بهره‌بردار تنها ۱۵درصد است.

 

 

 خدارحم امیری زاده روز سه‌شنبه درحاشیه بهره‌برداری از طرح ۱۴۲هکتاری آبیاری نوین روستای نثاره بزرگ از توابع شهرستان شادگان در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود:اجرای طرح آبیاری نوین(زیرفشار ، قطره‌ای و نشتی) تا ۷۰درصد در مقایسه با آبیاری سنتی(غرقابی) آب کمتری مصرف می‌کند که با توجه به خشکسالی و کمبود منابع آب ، اجرای این طرح‌ها یک فرصت استثنایی برای توسعه بخش کشاورزی خوزستان است.
وی از همه کشاورزان خوزستانی خواست با اجرای طرح‌های آبیاری نوین از اعتبارات بدون عوض دولتی در راستای بهبود تولیدات کشاورزی و استفاده مطلوب از منابع آب استفاده کنند.
رییس سازمان جهادکشاورزی خوزستان هزینه آبیاری نوین هر هکتار زمین کشاورزی را ۲۲۰میلیون ریال بیان کرد و افزود:حدود۲۰۰میلیون ریال از مبلغ را دولت به صورت بدون عوض به کشاورزان پرداخت می‌کند.
امیری‌زاده ادامه داد:در آینده برای جلوگیری از هدررفت آب چاره‌ای جز استفاده از طرح‌های آبیاری نوین در خوزستان نداریم و دیر یا زود باید به سمت اجرای این طرح ها برویم.
 وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۲۰هزار هکتار از زمین‌های خوزستان زیرپوشش طرح های آبیاری نوین قرار دارند افزود:خوزستان در سال ۱۳۹۸ از نظر اجرای طرح‌های آبیاری زیرفشار رتبه ۱۳کشوری قرار داشت ولی در سال ۱۳۹۹ با اجرای ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار آبیاری زیرفشار به رتبه چهارم کشوری ارتقا یافت و امسال اجرای چهار هزار هکتار در استان هدف گذاری شده که هم اکنون عملیات اجرایی یک هزار و ۸۰۰هکتار آن در حال اجرا است.
وی با بیان اینکه خوزستان ۲.۲میلیون هکتار زمین قابل کشت دارد ولی هم اکنون حدود یک میلیون و ۲۵۰هزار هکتار زمین زیرکشت است بیان کرد: با اجرای طرح‌های آبیاری زیرفشار قادرهستیم همه زمین‌هایی که در خوزستان قابلیت کشت را دارند احیا کنیم.
به گزارش ایرنا نخستین طرح آبیاری نوین در روستای نثاره بزرگ از توابع شهرستان شادگان در سطح ۱۴۲هکتار با اعتباری بالغ بر ۳۸میلیارد ریال روزسه‌شنبه با حضور نماینده ولی فقیه درخوزستان و جمعی از مسوولان استانی و محلی به بهرداری رسید.
استان خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۵میلیون تن محصولات زراعی ، باغی ، شیلات ، فرآورده‌های خام دامی و عسل در جایگاه نخست کشوری ایستاده است.
با اجرای کامل طرح ۵۵۰هزارهکتاری رهبر معظم انقلاب تولیدات بخش کشاورزی خوزستان به ۲۵میلیون تن در سال خواهد رسید.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار