مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان:

شهرداری اهواز افسار آلودگی صوتی را در دست بگیرد

تاریخ انتشار: چهارشنبه 2 تیر 1400 | 10:24 ق.ظ
شهرداری اهواز افسار آلودگی صوتی را در دست بگیرد  محمدجواد اشرفی مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان به پیگیری سازمان‌های نظارتی برای اجرای قانون هوای پاک اشاره کرد و گفت: تدوین طرح جامع کاهش آلودگی صوتی وظیفه شهرداری اهواز است، اما هنوز این مطالعه در این زمینه انجام نشده است. او با بیان اینکه شهرداری‌ها باید طرح جامع کاهش آلودگی صوتی را تدوین کنند، اظهار داشت: این مسئله به […]

 محمدجواد اشرفی مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان به پیگیری سازمان‌های نظارتی برای اجرای قانون هوای پاک اشاره کرد و گفت: تدوین طرح جامع کاهش آلودگی صوتی وظیفه شهرداری اهواز است، اما هنوز این مطالعه در این زمینه انجام نشده است.

او با بیان اینکه شهرداری‌ها باید طرح جامع کاهش آلودگی صوتی را تدوین کنند، اظهار داشت: این مسئله به شهرداری اهواز اعلام شده است و به عنوان یک ضرورت باید اجرا شود، ضمن اینکه دستگاه‌های نظارتی از جمله سازمان بازرسی پیگیر اجرای قانون هوای پاک هستند، این در حالی است که شهرداری این کلانشهر در برخی موارد از جمله آلودگی صوتی تاکنون اقدامی نکرده است.

اشرفی با اشاره به مکاتبه با شهرداری اهواز درباره نحوه تردد خودرو‌های کاربراتوری از ابتدای سال ۱۴۰۱، بیان کرد: بر اساس آئین نامه اجرایی ماده ۸ قانون هوای پاک مصوب خرداد امسال، خودرو‌های کاربراتوری برای تردد ملزم به معاینه فنی چند مرحله‌ای در سال هستند و در صورت نتیجه نگرفتن باید از چرخه استفاده خارج شوند.

این مقام مسئول از وضعیت ترافیکی منطقه کیانپارس در اهواز انتقاد کرد و افزود: خیابان‌های این منطقه کاملا در اختیار خودرو‌ها هستند و در هر جای دلخواه پارک می‌کنند که در دنیا هیچ گاه چنین چیزی مشاهده نشده است، هیچ مدیریت و کنترلی در زمینه ترافیک اعمال نمی‌شود، این در حالی است که میزان انتشار سوخت‌های فسیلی و اثراتش بر سلامتی بسیار زیاد است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار