۱۳۰ هزار بچه ماهی در خرمشهر رهاسازی شد

تاریخ انتشار: چهارشنبه 2 تیر 1400 | 11:45 ق.ظ
۱۳۰ هزار بچه ماهی در خرمشهر رهاسازی شد  در آئینی رهاسازی بچه ماهی‌های بومی در منابع آبی سطح شهرستان خرمشهر و با حضور رؤسای ادارات محیط زیست و شیلات برگزار شد. رئیس اداره حفاظت محیط زیست خرمشهر در حاشیه این مراسم اظهار کرد: یکی از معیارهای ارزش‌گذاری اکوسیستم‌ها بررسی غنای گونه‌ای و تنوع ژنتیکی آن اکوسیستم است که در این راستا ١٣٠ هزار […]

 در آئینی رهاسازی بچه ماهی‌های بومی در منابع آبی سطح شهرستان خرمشهر و با حضور رؤسای ادارات محیط زیست و شیلات برگزار شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خرمشهر در حاشیه این مراسم اظهار کرد: یکی از معیارهای ارزش‌گذاری اکوسیستم‌ها بررسی غنای گونه‌ای و تنوع ژنتیکی آن اکوسیستم است که در این راستا ١٣٠ هزار قطعه بچه ماهی همچون بومی نظیر بنی، شیربت، برزم و دیگر ماهیان بومی رهاسازی شدند.

رضا جاوید افزود: با توجه به آسیب‌پذیری شدید اکوسیستم آبی در شهرستان خرمشهر با رهاسازی این ۱۳۰ هزار قطعه، تنوع گونه ماهیان و ذخایر آبزیان افزایش و صید و صیادی رونق و همچنین معیشت صیادان بومی نیز حفظ خواهد شد.‌

وی تغییرات اقلیمی و تخریب‌های انسان‌زاد، مداخله علمی و عملی را از عوامل آسیب‌پذیری اکوسیستم آبی شهرستان خرمشهر دانست.

«میلاد منیعات» رئیس اداره شیلات خرمشهر نیز در این مراسم گفت: رهاسازی بچه ماهیان بومی انجام گرفت که در راستای حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان بسیار مؤثر است.

وی با یادآور شدن اینکه صید و صیادی یکی از مهم‌ترین زمینه‌های اشتغال مردم خرمشهر است، افزود: در مراحل بعدی سعی می‌شود که بچه ماهیان بومی بیشتری در منابع آبی شهرستان خرمشهر رهاسازی شوند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار