تاکید استاندار خوزستان بر اجرای ممنوعیت کشت شلتوک در همه شهرستان‌ها

تاریخ انتشار: پنجشنبه 3 تیر 1400 | 09:33 ق.ظ
تاکید استاندار خوزستان بر اجرای ممنوعیت کشت شلتوک در همه شهرستان‌ها قاسم سلیمانی دشتکی روز چهارشنبه در پنجاه و ششمین نشست شورای حفاظت کیفی رودخانه کارون در سرسرای جلسات استانداری، بیان کرد:با توجه به اینکه ممنوعیت کشت شلتوک در خوزستان به تصویب رسیده، باید در همه شهرستان‌های استان عملی شود. وی با بیان اینکه سازمان هواشناسی هنوز شرایط خشکسالی در خوزستان را اعلام نکرده، افزود: با توجه به […]

قاسم سلیمانی دشتکی روز چهارشنبه در پنجاه و ششمین نشست شورای حفاظت کیفی رودخانه کارون در سرسرای جلسات استانداری، بیان کرد:با توجه به اینکه ممنوعیت کشت شلتوک در خوزستان به تصویب رسیده، باید در همه شهرستان‌های استان عملی شود.

وی با بیان اینکه سازمان هواشناسی هنوز شرایط خشکسالی در خوزستان را اعلام نکرده، افزود: با توجه به گزارش هواشناسی و سازمان آب و برق، خوزستان در شرایط خشکسالی قرار دارد و سازمان هواشناسی باید اعلام شرایط خشکسالی کند تا امکان پیگیری خسارت کشاورزان آسیب دیده فراهم شود.

به گفته وی، پرداخت خسارت سیل گذشته و خسارت خشکسالی در خوزستان به کشاورزان باید از طریق جهاد کشاورزی و ستاد مدیریت بحران استان پیگیری شود.

سلیمانی دشتکی با انتقاد از آنچه سهل انگاری فرماندار شوشتر در برخورد با کشاورزان شلتوک کار بیان کرد، گفت: برخورد با کشاورزان متخلف قرار بود پس از انتخابات انجام شود اما شوشتر تنها شهرستانی است که این کار را نکرده و با وجود ۲ نوبت دستور مستقیم به فرماندار تاکنون عملی نشده است.

وی با تاکید بر اولویت تامین آب شرب مردم، به حیاتی معاون امنیتی استانداری خوزستان دستور داد که در راستای برخورد با کشاورزان شلتوک کار با سازمان آب و برق و شرکت برق خوزستان جلسه برگزار کرده و همکاری کند.

سلیمانی دشتکی همچنین با اشاره به درخواست مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: پیشنهاد این سازمان مبنی بر ابطال مجوز بهره برداری آب کشاورزانی که برق پمپ‌های خود را دوباره به صورت غیرمجاز وصل می‌کنند در شورای تامین استان مطرح می‌شود.

استاندار خوزستان در ادامه با اشاره به هماهنگی با راه‌آهن و شرکت فولاد برای اجرای خط انتقال فاضلاب، بیان کرد: شرکت آب و فاضلاب خوزستان متعهد شد که اجرای یکی از خطوط انتقال فاضلاب شرق به تصفیه خانه شرق اهواز (خط ۱۶۰۰) را از سوم تیر جاری آغاز و تا پایان شهریور به اتمام برساند؛ محیط زیست نیز به عنوان ناظر باید گزارش‌های هفتگی پروژه را به معاونت عمرانی استانداری اعلام کند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار