برداشت انگور از تاکستان‌های شهرستان کارون شروع شد

تاریخ انتشار: شنبه 5 تیر 1400 | 11:36 ق.ظ
برداشت انگور از تاکستان‌های شهرستان کارون شروع شد جبار حمادی گفت: برداشت انگور از سطح ۴۵هکتار از تاکستان‌های این منطقه تا مرداد ماه ادامه خواهد داشت. وی برداشت انگور در واحد سطح را ۱۷ تا ۲۰ تن در هکتار بیان کرد و افزود:شهرستان کارون ظرفیت مناسبی برای توسعه کشت انگور دارد. مدیرجهادکشاورزی کارون افزود: سطح تاکستان‌های این منطقه ۱۱۰هکتار بود که با بروز […]

جبار حمادی گفت: برداشت انگور از سطح ۴۵هکتار از تاکستان‌های این منطقه تا مرداد ماه ادامه خواهد داشت.
وی برداشت انگور در واحد سطح را ۱۷ تا ۲۰ تن در هکتار بیان کرد و افزود:شهرستان کارون ظرفیت مناسبی برای توسعه کشت انگور دارد.
مدیرجهادکشاورزی کارون افزود: سطح تاکستان‌های این منطقه ۱۱۰هکتار بود که با بروز سیلاب مهیب فروردین ماه ۱۳۹۸ حدود ۷۰هکتار آن که عمدتا” در جوار رودخانه کارون قرار داشتند دچار آبگرفتگی شد و از بین رفت.
حمادی افزود: تلاش و برنامه ریزی برای احیای تاکستان های منطقه که اشتغال و درآمدخوبی برای باغداران دارد انجام شده ولی باید بهره برداران منطقه نیز برای بازسازی تاکستان های منطقه همراهی و مشارکت کنند.
 به گزارش ایرنا سطح تاکستان های خوزستان حدود یک هزار هکتار است و از این سطح سالانه سطح حدود ۱۰هزار تن انگور و غوره تولید می‌شود.
انگور تاکستان های کارون ، شادگان و آبادان از نوع عسکری ، یرشی ، بنگی و انگور تاکستان های ایذه ، باغملک ، دزفول از نوع یاقوتی و پرلایت هستند.
سطح باغ های خوزستان حدود ۶۵هزار هکتار است که حدود ۴۲هزار هکتار آن نخیلات و بقیه باغ‌ها انواع مرکبات ، زیتون ، انگور ، انجیر و انار هستند.
حجم تولیدات زراعی و باغی استان خوزستان ۱۷.۵میلیون تن است که در سال‌های خشکسالی و کم آبی ، تولیدات بخش کشاورزی استان تا ۲۰ درصد کاهش می‌یابد.   

منبع ایرنا

 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار