تعاونی‌ها نجات پخش صنعت پرورش شترمرغ از دست دلالان

تاریخ انتشار: شنبه 5 تیر 1400 | 10:34 ق.ظ
تعاونی‌ها نجات پخش صنعت پرورش شترمرغ از دست دلالان   ایرج آصفی مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، با اشاره به اجرای اقداماتی برای کوتاه کردن دست دلالان و واسطه‌ها در بازار تولید گفت: تعاونی با عنوان “سایر ماکیان” در سال ۹۹ در استان به منظور ایفای نقش واسطه‌ای بین تولید کننده و مصرف کننده محصولات شترمرغ تاسیس شده است. او با بیان اینکه با این اقدام بخش قابل توجهی از مشکلات این […]

 

تعاونی‌ها نجات پخش صنعت پرورش شترمرغ از دست دلالان

ایرج آصفی مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، با اشاره به اجرای اقداماتی برای کوتاه کردن دست دلالان و واسطه‌ها در بازار تولید گفت: تعاونی با عنوان “سایر ماکیان” در سال ۹۹ در استان به منظور ایفای نقش واسطه‌ای بین تولید کننده و مصرف کننده محصولات شترمرغ تاسیس شده است.

او با بیان اینکه با این اقدام بخش قابل توجهی از مشکلات این حوزه رفع شد، افزود: بطوریکه تعامل تولیدکننده‌ها با تعاونی منجر به تسهیل فروش شترمرغ و کاهش چشمگیر پرورش دهندگان و فعالان در این زمینه شده است، ضمن اینکه تعاونی‌ها می‌توانند علاوه بر بازاریابی برای گوشت شترمرغ در تامین نهاده و فروش سایر صنایع جانبی آن از جمله؛ چرم و روغن به ایفای وظایف خود بپردازند.

آصفی درخصوص چگونگی حمایت جهاد کشاورزی خوزستان از تولیدکنندگان و فعالان در زمینه شترمرغ اظهار داشت: جهاد کشاورزی با در اختیار قرار دادن مشاوره‌های تخصصی از این صنعت حمایت می‌کند، البته تسهیلات هم بر اساس توجیه اقتصادی و طرح توجیهی که سرمایه گذار تهیه کرده است پرداخت می‌شود.

به گفته مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی خوزستان؛ در ۶ تا ۷ سال اخیر بهره برداران با آورده شخصی فعالیت می‌کنند و از وام بی بهره هستند، ضمن اینکه به منظور کشتار بهداشتی و صنعتی شتر مرغ مقرر شده ۲ واحد کشتارگاه در اهواز و خرمشهر راه اندازی شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار