با فرمان رئیس‌ جمهور از طریق ارتباط ویدئو کنفرانسی و با حضور استاندار خوزستان؛

طرح “شیرین سازی برش سبک” پتروشیمی بوعلی سینا به بهره برداری رسید

تاریخ انتشار: شنبه 5 تیر 1400 | 10:15 ق.ظ
طرح “شیرین سازی برش سبک” پتروشیمی بوعلی سینا به بهره برداری رسید این طرح به‌منظور شیرین سازی برش سبک‌ ترش و تبدیل آن ‏به محصولات با ارزش ‏افزوده بالاتر همچون رافینیت و ‏ال.پی.جی طراحی و ساخته شده است. با راه‌اندازی این پروژه نه تنها ارزش ۲۰ درصد از خوراک اولیه این پتروشیمی به میزان پنج درصد افزایش می‌یابد بلکه استمرار تولید در ‏این پتروشیمی تضمین می شوذ. […]

این طرح به‌منظور شیرین سازی برش سبک‌ ترش و تبدیل آن ‏به محصولات با ارزش ‏افزوده بالاتر همچون رافینیت و ‏ال.پی.جی طراحی و ساخته شده است.

با راه‌اندازی این پروژه نه تنها ارزش ۲۰ درصد از خوراک اولیه این پتروشیمی به میزان پنج درصد افزایش می‌یابد بلکه استمرار تولید در ‏این پتروشیمی تضمین می شوذ.

همچنین با افتتاح این طرح امکان و  تولید ۱۱۰ درصد ظرفیت اسمی بوعلی، سالانه ۳۵۰ هزار تن برش سبک به ‏محصولاتی همچون گازمایع و رافینیت تبدیل خواهد شد.‏

پتروشیمی‌های امیرکبیر و بندر امام (ره) از خوراک تولید شده در این طرح بهره‌مند خواهند شد.‏

در مراسم افتتاح این طرح استاندار خوزستان، مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس، نماینده بندر ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی حضور داشتند.

مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا در زمینی به مساحت ۳۶ هکتار در شمال غربی خلیج فارس در استان خوزستان و در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی قرار دارد. این مجتمع، سومین طرح آروماتیکی صنایع پتروشیمی ایران است که عملیات اجرایی آن در فروردین ماه ۱۳۸۰ آغاز و واحدهای تولیدی آن در سال ۱۳۸۳ راه اندازی شد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار