رئیس مرکز بهداشت استان عنوان کرد

تزریق واکسن تنها برای “دوز دومی‌ها” / افت و خیز کرونا در شهرهای خوزستان

تاریخ انتشار: شنبه 5 تیر 1400 | 08:59 ق.ظ
تزریق واکسن تنها برای “دوز دومی‌ها” / افت و خیز کرونا در شهرهای خوزستان  رئیس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به وضعیت شکننده کرونا گفت: در خوزستان گرچه فعلا موج جدید بیماری نداریم اما سیر کاهشی موارد بیماری و بستری روزانه با افت و خیز مواجه است.

 

 تزریق واکسن تنها برای "دوز دومی‌ها" / افت و خیز کرونا در شهرهای خوزستان

دکتر سید محمد علوی اظهار کرد: اخباری که از گوشه و کنار جهان و سازمان جهانی بهداشت می‌رسد حکایت از موج جدید بیماری و ابتلا به کرونا دارد. همه جا صحبت از واریانت جهش‌یافته دلتا یا همان کرونای هندی است.

وی افزود: بر اساس اطلاعات ثبت‌شده در سامانه ماسک وزارت بهداشت، در ایران نیز موج جدیدی از ابتلا به کرونا در حال شکل‌گیری است و شهرهای زیادتری به وضعیت قرمز درآمده‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در خوزستان گرچه فعلا موج جدید بیماری نداریم اما سیر کاهشی موارد بیماری و بستری روزانه با افت و خیز مواجه است. در برخی شهرستان‌ها، موارد ابتلا و بستری کاهشی و در برخی نیز افزایشی است.

علوی بیان کرد: در حال حاضر وضعیت خوزستان پایدار اما شکننده است. اندیمشک از حالت قرمز خارج شده است و سه شهر دیگر نیز از وضعیت نارنجی به زرد تبدیل شده‌اند.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: ۱۳ شهر اهواز، اندیمشک، امیدیه، شوش، ایذه، ماهشهر، آبادان، خرمشهر، دزفول، رامهرمز، شوشتر، دشت آزادگان و مسجدسلیمان در وضعیت نارنجی و دیگر شهرهای استان خوزستان در وضعیت زرد قرار دارند.

وی بیان کرد: با رسیدن محموله جدید واکسن کرونا، مجددا واکسیناسیون افراد از دو سه روز گذشته آغاز شده است اما به علت کم بودن تعداد واکسن‌های دریافتی، تنها واکسیناسیون افرادی که نوبت دریافت دوز دوم آن‌ها فرا رسیده است، انجام می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: از مردم می‌خواهیم طبق دعوت کارشناسان بهداشت به مراکز مراجعه کنند. واکسن برای گروه جدیدی تزریق نخواهد شد بنابراین مراجعه بدون اعلام قبلی، موجب تجمع افراد و انتقال بیماری می‌شود.

وی افزود: واکسن برای تکمیل واکسیناسیون گروه‌های هدف، به اندازه کافی وجود دارد و مردم نگران چند روز تاخیر نباشند.

علوی بیان کرد: تاکنون در خوزستان ۲۱۵ هزار نفر معادل ۴.۴ درصد جمعیت استان و ۶.۷ درصد گروه‌های هدف واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: تاکنون در استان خوزستان ۷۲ درصد افراد بالای ۸۰ سال، ۸۰ درصد افراد ۷۵ تا ۷۹ سال، ۷۰ درصد افراد ۷۰ تا ۷۴ سال و ۴۵ درصد افراد ۶۵ تا ۶۹ سال واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند که آمار قابل قبولی است.

وی که با یک بخش خبری تلویزیونی صحبت می‌کرد، افزود: با ورود واکسن کوو برکت به چرخه واکسیناسیون و بی‌نیاز شدن از واکسن خارجی، امیدواریم روند واکسیناسیون بدون وقفه انجام شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار