رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز: ۷۸۷ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های خوزستان بستری هستند

تاریخ انتشار: یکشنبه 6 تیر 1400 | 11:18 ق.ظ
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز: ۷۸۷ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های خوزستان بستری هستند  فرهاد ابول نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در حال حاضر در خوزستان شهر قرمز نداریم و ۱۳ شهر در وضعیت نارنجی و بقیه در وضعیت زرد قرار دارند و روند نزولی بیماری کرونا در تقریبا یک هفته متوقف شد. او با بیان اینکه در حال حاضر ۷۸۷ بیمار در بیمارستان‌های خوزستان بستری هستند، افزود: بیشترین […]

 فرهاد ابول نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در حال حاضر در خوزستان شهر قرمز نداریم و ۱۳ شهر در وضعیت نارنجی و بقیه در وضعیت زرد قرار دارند و روند نزولی بیماری کرونا در تقریبا یک هفته متوقف شد.

او با بیان اینکه در حال حاضر ۷۸۷ بیمار در بیمارستان‌های خوزستان بستری هستند، افزود: بیشترین موارد فوت در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت به ترتیب در دزفول و آبادان بوده و میانگین سنی فوت نیز ۶۷ سال است.

ابول نژادیان بیان داشت: عمده‌ترین موارد مرگ در بیماران کرونایی مربوط به افرادی است که دارای بیماری‌های قلبی و عروقی، فشار خون و دیابت هستند و تاکنون بالغ بر ۲۱۴ هزار خوزستانی دوز اول و بیش از ۵۶ هزار نفر دوز دوم واکسن را دریافت کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز تصریح کرد: ۹۴ درصد پرسنل درمان، ۹۶ درصد پرسنل بهداشت، ۶۳ درصد بیماران خاص، ۹۳ درصد افراد ساکن یا شاغل در سرای سالمندان، ۱۰۰ درصد جانبازان بالای ۵۰ درصد واکسینه شده اند و  ۷۱ درصد افراد بالای ۸۰ سال، ۷۶ درصد افراد ۷۵ تا ۷۹ سال، ۷۰ درصد افراد ۷۰ تا ۷۴ سال، ۴۶ درصد افراد ۶۵ تا ۶۹ سال واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

این مقام مسئول گفت: طبق بررسی به عمل آمده تزریق واکسن در پیشگیری از مرگ و میر بیماران کرونایی بسیار موثر است و طبق تحقیقاتی که در خرداد ماه انجام شد، در صورت تکمیل فرآیند واکسن (تزریق ۲ دوز) تا ۹۹ درصد از مرگ و میر بیماران جلوگیری می‌شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار