فرمانده انتظامی استان خبر داد

خوزستان، دهمین استان جرم‌خیز کشور / شناسایی ۲۱ باند سرقت مسلحانه

تاریخ انتشار: یکشنبه 6 تیر 1400 | 10:19 ق.ظ
خوزستان، دهمین استان جرم‌خیز کشور / شناسایی ۲۱ باند سرقت مسلحانه فرمانده انتظامی خوزستان گفت: در سه ماهه امسال ۲۱ باند سرقت مسلحانه، ۹ باند سرقت به عنف و ۱۲۷ باند سرقت‌های عادی شناسایی و دستگیر و اعضای این باندها نیز به مراجع قضائی معرفی شدند. سردار سید محمد صالحی در نشست خبری که امروز (۵ تیرماه) در معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان برگزار شد، با […]

فرمانده انتظامی خوزستان گفت: در سه ماهه امسال ۲۱ باند سرقت مسلحانه، ۹ باند سرقت به عنف و ۱۲۷ باند سرقت‌های عادی شناسایی و دستگیر و اعضای این باندها نیز به مراجع قضائی معرفی شدند.

سردار سید محمد صالحی در نشست خبری که امروز (۵ تیرماه) در معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان برگزار شد، با تشکر از حضور پرشور مردم در انتخابات ۲۸ خردادماه اظهار کرد: نیروی انتظامی با هماهنگی‌های خوبی که از دی‌ماه سال گذشته برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برنامه‌ریزی کرده بود، زمینه برگزاری یک انتخابات باشکوه در فضایی امن و آرام و بدون مشکل امنیتی را فراهم کرد.

انتخابات در فضای امن و آرام برگزار شد

به گزارش کشاورزی پرس وی افزود: خوشبختانه در برگزاری انتخابات هیچ مشکل خاص و امنیتی وجود نداشت و انتخابات در فضای امن و آرام برگزار شد؛ البته یکی از همکاران ما شهید سرگرد باغبان‌زاده جمعی پلیس راهور شهرستان دزفول، در زمان انجام مأموریت در این انتخابات، جان خود را از دست داد.

کشف بیش از ۴ تن و ۸۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در خوزستان

فرمانده انتظامی خوزستان با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه مبارزه با مواد مخدر در سه ‌ماهه اول امسال بیان کرد: در این مدت چهار تن و ۸۶۰ کیلوگرم کشفیات مواد مخدر صنعتی و سنتی در استان خوزستان داشته‌ایم که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، کشفیات مواد مخدر ۵۸ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: همچنین عملیات‌های انتظامی و اطلاعاتی پلیس مواد مخدر استان خوزستان، ۲۵ درصد افزایش داشته است.

صالحی گفت: در این عملیات‌ها ۶۹ دستگاه خودرو توقیف و ۱۲ محل خرید و فروش یا استعمال مواد مخدر با هماهنگی مقام قضائی پلمب شد. ۴۶۵ هزار و ۸۱۵ عدد قرص غیرمجاز نیز کشف و ضبط شد که در این خصوص، افزایش یک هزار و ۳۹۸ درصدی داشته‌ایم.

افزایش کشفیات قاچاق کالا

وی بیان کرد: در حوزه قاچاق نیز در راستای تحقق شعار سال که تولید، پشتیبانی و مانع‌زدایی است، اقدامات خوبی انجام شده است. در سه ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۹ درصد افزایش کشفیات داشتیم که ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده حدود ۲ هزار میلیارد ریال بوده است.

کشف ۸۵ درصدی جرایم خشن در خوزستان

فرمانده انتظامی خوزستان در خصوص آمار سرقت‌های مختلف در استان عنوان کرد: در سه ماهه امسال ۲۱ باند سرقت مسلحانه، ۹ باند سرقت به عنف و ۱۲۷ باند سرقت‌های عادی شناسایی و دستگیر و اعضای این باندها نیز به مراجع قضائی معرفی شدند. ۸۹ درصد سرقت‌های عادی نیز کشف شده است.

وی از کشف ۸۵ درصدی جرایم خشن در استان خوزستان خبر داد و گفت: در زمینه سلاح و مهمات نیز در سه‌ماهه نخست امسال ۱۹ باند قاچاق سلاح و مهمات در خوزستان شناسایی و دستگیر شدند.

صالحی افزود: همچنین از ابتدای امسال تاکنون یک هزار و ۱۷۷ قبضه سلاح جنگی و شکاری و ۳۶ هزار تیر فشنگ کشف شده است. میزان کشف سلاح جنگی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۴ درصد افزایش داشته است و ۸۱۶ نفر در این زمینه دستگیر شده‌اند.

وی با اشاره به افزایش ۱۰۶ درصدی دستگیری اراذل و اوباش بیان کرد: در خردادماه امسال شاهد کاهش ۵ درصدی وقوع سرقت‌های خشن اعم از سرقت به عنف و سرقت‌های مسلحانه بوده‌ایم.

استقرار نیروهای پلیس در بیش از ۵۰ نقطه اهواز برای برقراری امنیت

فرمانده انتظامی خوزستان با اشاره به استقرار نیروهای پلیس در بیش از ۵۰ نقطه اهواز به منظور برقراری امنیت تصریح کرد: همچنین به منظور حفظ امنیت و ارتقای احساس امنیت رؤسای کلانتری موظف شده‌اند که هر روز از ساعت ۶:۱۵ تا ۸ صبح، با یگان‌های امدادی و فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در سطح شهر اهواز حضور پیدا ‌کنند.

وی افزود: از ساعت ۲۴ تا ۵:۳۰ صبح نیز یگان‌های امدادی در مبادی ورودی اهواز و دیگر شهرها حضور دارند.

فعالیت قرارگاه مقابله با سرقت در خوزستان

صالحی با بیان اینکه ایجاد امنیت حاصل کار جمعی است، گفت: در این راستا برای ۱۴ دستگاه، وظایفی در نظر گرفته شده است که اولین جلسه قرارگاه مقابله با سرقت به ریاست استاندار خوزستان و دبیری فرماندهی نیروی انتظامی برگزار شده تا علاوه بر پیشگیری از سرقت، شاهد کاهش وقوع جرم باشیم و امنیت بیشتری هم تامین شود.

فرمانده انتظامی خوزستان با اشاره به فعالیت دفتر نظارت همگانی یا سامانه ۱۹۷ در حوزه بازرسی فرماندهی انتظامی خوزستان بیان کرد: این سامانه به صورت ۲۴ ساعته تماس‌های مردم را در زمینه‌های مختلف چه در بحث انتقادات، شکایات، پیشنهادات یا درخواست‌ها دریافت می‌کند.

وی افزود: در سه ماهه امسال شاهد افزایش ۷ درصدی تماس‌ها با این مرکز بوده‌ایم که این موضوع، نتیجه اقدامات خوب همکاران ما است.

صالحی تصریح کرد: همچنین شاهد کاهش ۶۶ درصدی شکایات و افزایش ۸ درصدی پیشنهادات و درخواست از پلیس بوده‌ایم. در زمینه تقدیر و تشکر از عملکرد پلیس نیز ۳۱ درصد افزایش تماس‌ داشته‌ایم.

تشکیل قرارگاه مقابله با تیراندازی در ناجا و دستگاه قضایی خوزستان

فرمانده انتظامی خوزستان در خصوص وقوع تیراندازی‌ها تصریح کرد: در خوزستان فرهنگ عشایری بر سایر مسائل غالب است اما با این وجود بیش از ۹۰ درصد از تیراندازی‌های رخ‌داده کشف شده و افراد متخلف، دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

وی افزود: قرارگاه مقابله با تیراندازی و قاچاق سلاح و مهمات علاوه بر فرماندهی انتظامی خوزستان، در مجموعه قضائی نیز راه‌اندازی شده است که مسئولیت آن با دادستان مرکز استان خوزستان است.

صالحی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون تعداد زیادی مزرعه استفاده از ماینر شناسایی و یک هزار و ۵۱۲ دستگاه ماینر کشف شده است که صاحبان آن‌ها به دستگاه قضائی معرفی شده‌اند. 

خوزستان، دهمین استان جرم‌خیز کشور

وی تصریح کرد: در حال حاضر خوزستان از نظر وقوع جرم دهمین استان کشور است.

فرمانده انتظامی خوزستان در خصوص سرقت‌ها نیز گفت: راحت‌ترین نوع سرقت، سرقت‌ درب منهول فاضلاب است که ارزش ریالی هر درب منهول یک میلیون تومان است. پلیس در چندین عملیات این سارقان را دستگیر کرده و تعداد قابل توجهی از درب‌های منهول نیز کشف شده است.

وی افزود: دادستانی اهواز در این خصوص پیشنهاد تهیه درب‌های غیرقابل استفاده و بازیافت را ارائه داده است که قابل فروش در بازار نباشند.

در حاشیه این نشست برخی از کشفیات فرماندهی انتظامی خوزستان در حوزه قاچاق مواد مخدر و سلاح به نمایش درآمد.

منبع ایسنا


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار