دهه طلایی برای صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی خوزستان

تاریخ انتشار: یکشنبه 6 تیر 1400 | 10:27 ق.ظ
دهه طلایی برای صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی خوزستان مدیر عامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی خوزستان گفت: صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان خوزستان به مدت ۱۰ سال متوالی رتبه اول را در تشکیل  زنجیره تولید و کشاورزی قراردادی داراست.

به گزارش کشاورزی پرس، مدیر عامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی خوزستان گفت: دو صندوق دیگر در شهرستان های ایذه و اندیمشک به مجموع صندوق های بخش کشاورزی اضافه شدند.

دارابی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی ۴۹ درصد سهام صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی را در اختیار دارد افزود: ۵۱ درصد دیگر متعلق به تشکلهای کشاورزی در استان و افراد حقیقی ( کشاورزان) در شهرستان ها می باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۸ صندوق شهرستانی در شهرستان های دزفول، بهبهان، آبادان، شوش، امیدیه، اندیکا ، ایذه و اندیمشک وجود دارد همچنین به دنبال ایجاد دو ضندوق دیگر در شهرستان های شوشتر و مسجدسلیمان هستیم.

دارابی با بیان اینکه سرمایه ثبتی صندوق های موجود در استان ۲ هزار میلیارد ریال است اضافه کرد: علاوه بر ارائه تسهیلات ارزان قیمت به کشاورزان مهمترین اهداف صندوق های حمایت از بخش کشاورزی اجرای زنجیره های تولید و کشاورزی قراردادی  می باشد.

وی تصریح نمود: بالغ بر ۲۰ زنجیره تولید و کشاورزی قراردادی در استان از طریق این صندوق ها تشکیل گردیده و صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان خوزستان به مدت ۱۰ سال متوالی رتبه اول را در این خصوص دارا می باشد.

دارابی اظهار داشت: ۲ هزار و ۷۱۲ سهام دار حقیقی در شهرستان ها عضو صندوق ها می باشند همچنین ۵۴۰ تشکل حقوقی که بخش عمده آن در صندوق استان عضو هستند وجود دارد.

وی تصریح نمود: با توجه به  پتانسیل های استان در بخش کشاورزی در صورت تامین نقدینگی از سوی دولت شاهد افزایش این صندوق ها خواهیم شد.

منبع:  روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار