صادرکننده محصولات کشاورزی در گفتگو با «بازار» مطرح کرد

منافع باندی در اتاق های بازرگانی به جای منافع ملی

تاریخ انتشار: یکشنبه 6 تیر 1400 | 10:01 ق.ظ
منافع باندی در اتاق های بازرگانی به جای منافع ملی محمد سعیدی صادر کننده محصولات کشاورزی کشور به آفریقا و اروپا به «بازار» گفت: خواسته ما صادرکنندگان این است که دولت خارج از تشکل هایی مثل اتاق های بازرگانی کار کند چرا که در حال حاضر اتاق های بازرگانی نیز به نوعی دولتی شده و گوش به فرمان دولت ها شده اند. سعیدی افزود: در واقع مانند […]

محمد سعیدی صادر کننده محصولات کشاورزی کشور به آفریقا و اروپا به «بازار» گفت: خواسته ما صادرکنندگان این است که دولت خارج از تشکل هایی مثل اتاق های بازرگانی کار کند چرا که در حال حاضر اتاق های بازرگانی نیز به نوعی دولتی شده و گوش به فرمان دولت ها شده اند.

سعیدی افزود: در واقع مانند دیگر کشورها، دولت ما نیز باید خارج از این تشکل ها به حرف تولیدکننده و صادر کننده به عنوان یک حرف کارشناسی گوش کند.

اعضای اتاق های بازرگانی در قالب بخش خصوصی هستند اما به صورت باندی عمل می کنند و به جای اینکه در راستای توسعه منافع ملی عمل کنند، منافع باندی را تعمیم می دهند

وی خاطر نشان کرد: درست است که اعضای اتاق های بازرگانی در قالب بخش خصوصی هستند اما به صورت باندی عمل می کنند و به جای اینکه در راستای توسعه منافع ملی عمل کنند، منافع باندی را تعمیم می دهند.

اعضای اتاق های بازرگانی قوانین و لایحه هایی پیشنهاد می دهند که کاملا در راستای منافع یک یا چند باند است و منافع ملی در آن کمرنگ است

این صادر کننده ادامه داد: به عنوان مثال شاهد هستیم که اعضای اتاق های بازرگانی قوانین و لایحه هایی پیشنهاد می دهند که کاملا در راستای منافع یک یا چند باند است و منافع ملی در آن کمرنگ است.

سعیدی تصریح کرد: به عبارت دیگر در اتاق های بازرگانی لوایحی تعیین می شود که ۱۰ درصد تجار که از خودشان هستند از آن استفاده کنند و ۹۰ درصد مابقی هم استفاده نکردند مهم نیست.

وی گفت: به عنوان مثال بر اساس تصمیم گیری ها و نفوذ اتاق های بازرگانی الان تصویب کرده اند که صادرات برخی محصولات کشاورزی به تولیدکنندگان سپرده شود! در حالی که صادرکنندگان سربازان خط مقدم اقتصاد مقاومتی محسوب می شوند و اگر اطلاعات منِ صادر کننده به تولید کننده انتقال داده شود و از این طریق لو برود، به واسطه تحریم ها از سوی تمام دنیا تحریم می شوم و دیگر نخواهم توانست از ایران کار کنم و صادراتی داشته باشم.

 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار