در صورت تکمیل فرآیند واکسن کرونا؛

واکسن کرونا ۹۹ درصد از فوت افراد و بیماران جلوگیری می‌کند

تاریخ انتشار: یکشنبه 6 تیر 1400 | 11:36 ق.ظ
واکسن کرونا ۹۹ درصد از فوت افراد و بیماران جلوگیری می‌کند فرهاد ابول نژادیان صبح امروز یکشنبه در گفت‌وگویی رسانه آخرین وضعیت بیماری کرونا را در استان خوزستان تشریح کرد و گفت: هم‌اکنون هیچ شهری در خوزستان در وضعیت قرمز کرونایی قرار ندارد. وی در خصوص شهرهای با وضعیت نارنجی کرونایی را اعلام کرد: اندیمشک، امیدیه، اهواز، شوش، ایذه، ماهشهر، آبادان، خرمشهر، دزفول، رامهرمز، شوشتر، دشت آزادگان و مسجدسلیمان در […]

فرهاد ابول نژادیان صبح امروز یکشنبه در گفت‌وگویی رسانه آخرین وضعیت بیماری کرونا را در استان خوزستان تشریح کرد و گفت: هم‌اکنون هیچ شهری در خوزستان در وضعیت قرمز کرونایی قرار ندارد.

وی در خصوص شهرهای با وضعیت نارنجی کرونایی را اعلام کرد: اندیمشک، امیدیه، اهواز، شوش، ایذه، ماهشهر، آبادان، خرمشهر، دزفول، رامهرمز، شوشتر، دشت آزادگان و مسجدسلیمان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز در خصوص شهرهای با وضعیت زرد گفت: هندیجان، بهبهان، شادگان، باغملک، باوی، رامشیر، لالی، آغاجاری، اندیکا، هفتکل، گتوند، باوی، هویزه و حمیدیه در وضعیت زرد قرار دارند.

ابول نژادیان عنوان کرد: روند نزولی بیماری در خوزستان به طور تقریبی یک هفته متوقف شد که شاید تحت تأثیر شرایط مراسم خانگی قبل از انتخابات بود اما هفته گذشته روند نزولی ادامه پیدا کرد.

وی از روند کاهش موارد مرگ و بستری بیماران کرونایی در استان خوزستان خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر ۷۸۷ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه بیشترین موارد فوت در صد هزار نفر جمعیت به ترتیب در دزفول و آبادان است، اضافه کرد: میانگین سنی فوت نیز ۶۷ سال است؛ همچنین عمده‌ترین موارد مرگ در بیماران کرونایی مربوط به افرادی است که دارای بیماری‌های قلبی و عروقی، فشار خون و دیابت هستند.

ابول نژادیان خبر داد: تاکنون بالغ‌بر ۲۱۴ هزار خوزستانی دوز اول و بیش از ۵۶ هزار نفر دوز دوم واکسن را دریافت کردند؛ همچنین ۹۴ درصد پرسنل درمان، ۹۶ درصد پرسنل بهداشت، ۶۳ درصد بیماران خاص، ۹۳ درصد افراد ساکن یا شاغل در سرای سالمندان، ۱۰۰ درصد جانبازان بالای ۵۰ درصد واکسینه شده‌اند.

وی افزود: همچنین ۷۱ درصد افراد بالای ۸۰ سال، ۷۶ درصد افراد ۷۵ تا ۷۹ سال، ۷۰ درصد افراد ۷۰ تا ۷۴ سال، ۴۶ درصد افراد ۶۵ تا ۶۹ سال واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز بیان کرد: سهمیه واکسن مجریان انتخابات موجود است که برخی فرمانداری‌ها این افراد را معرفی کرده‌اند اما تعدادی اقدام نکردند؛ اگر این افراد در این هفته به ما معرفی نشوند، سهمیه واکسن این افراد برای گروه‌های هدف تزریق می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز به اثرگذاری واکسن اشاره کرد و گفت: طبق بررسی به عمل آمده تزریق واکسن در پیشگیری از مرگ‌ومیر بیماران کرونایی بسیار مؤثر است و طبق تحقیقاتی که در خردادماه انجام شد در صورت تکمیل فرآیند واکسن کرونا (تزریق دو دوز) ۹۹ درصد از مرگ‌ومیر افراد و بیماران جلوگیری می‌شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار