پرورش شتر در خوزستان اقتصادی و سودآوراست

تاریخ انتشار: یکشنبه 6 تیر 1400 | 10:52 ق.ظ
پرورش شتر در خوزستان اقتصادی و سودآوراست عبدالامیر نیرومند گفت : پرورش شتر در خوزستان هم اکنونر سنتی است و بیشتر شترداران به صورت خانوادگی دراین زمینه فعالیت می‌کنند. وی ارایه تسهیلات ارزان قیمت به فعالان و پرورش دهندگان شتر در خوزستان را به منظور بهبود شرایط پرورش آن را از برنامه‌های معاونت بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان بیان کرد و گفت:در این […]

عبدالامیر نیرومند گفت : پرورش شتر در خوزستان هم اکنونر سنتی است و بیشتر شترداران به صورت خانوادگی دراین زمینه فعالیت می‌کنند.

وی ارایه تسهیلات ارزان قیمت به فعالان و پرورش دهندگان شتر در خوزستان را به منظور بهبود شرایط پرورش آن را از برنامه‌های معاونت بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان بیان کرد و گفت:در این زمینه مشکلی وجود ندارد و پرورش دهندگان شتر می‌توانند برای بهره مندی از این تسهیلات به جهادکشاورزی شهرستان‌ها مراجعه کنند.

نیرومند، تعداد شترهای موجود در خوزستان را ۶ هزار و ۳۷۹ نفر بیان کرد و افزود: از این تعداد شتر پارسال ۱۹۲ تن گوشت و ۱۴۰ تن شیر تولید شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی خوزستان با بیان اینکه شوش، دشت آزادگان، هویزه، هندیجان، رامشیر، امیدیه و بهبهان از کانون‌های اصلی پرورش شتر در خوزستان هستند ادامه داد: صادرات فرآورده‌های شتر به خارج از کشور ممنوع است، اما به تازگی مجوز صادرات ابلاغ شده و در صورت رفع موانع، ارزآوری خوبی برای استان به دنبال خواهد داشت.

نیرومند، با بیان اینکه عرضه گوشت، شیر و پشم شتر به استان های همجوار مانعی ندارد گفت: با توجه به تشکیل تعاونی شترداران در خوزستان به منظور حمایت از پرورش دهندگان و همچنین اجرای برنامه‌های اصلاح نژادی و توزیع نهاده دامی، انتظار می‌رود با افزایش تولید ، هویت دار کردن دام ، ایجاد شرایط مناسب، شرایط صادرات فرآورده‌های این دام از استان به خارج بهبود یابد.

به گزارش ایرنا وجود ۶.۲ میلیون واحد دامی ، ۹۰ هزار راس گاومیش ، تولید سالانه ۳۵۵هزار تن شیر ، ۴۴هزار تن گوشت قرمز ، فعالیت ۸۱۹ واحد مرغداری و تولید ۱۳۱ هزار تن آبزیان و صید دریایی  از قابلیت‌های زیربخش کشاورزی خوزستان است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار