احیای اراضی کشاورزی هارکله، با همت بسیج سازندگی

تاریخ انتشار: دوشنبه 7 تیر 1400 | 10:45 ق.ظ
احیای اراضی کشاورزی هارکله، با همت بسیج سازندگی  فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج لالی با اشاره به لزوم تحقق شعار سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها، یکی از اولویت‌های سازمان بسیج سازندگی را، رفع موانع تولید برشمرد و ورود این سازمان به بخش مهمی همچون کشاورزی را مصداق این ادعا دانست. سروان پاسدار قاسم گوروی افزود: در همین راستا پس از آنکه با […]

 فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج لالی با اشاره به لزوم تحقق شعار سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها، یکی از اولویت‌های سازمان بسیج سازندگی را، رفع موانع تولید برشمرد و ورود این سازمان به بخش مهمی همچون کشاورزی را مصداق این ادعا دانست.

سروان پاسدار قاسم گوروی افزود: در همین راستا پس از آنکه با موافقت اداره جهاد کشاورزی شهرستان لالی، اجرای عملیات آبرسانی به ۸۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی هارکله در بخش مرکزی این شهرستان به بسیج سازندگی سپاه لالی محول شد، جهادگران این ناحیه، راه اندازی این طرح را به صورت فوری در دستور کار قرار داده و بر سرعت انجام کار و بهره مندی زمین‌های دیم منطقه از نعمت آب مصمم هستند.

به گفته گوروی، در این طرح، ۸۵۰ هکتار از اراضی بایر منطقه هارکله، تحت پوشش سیستم آبیاری نوین کشاورزی قرار می‌گیرند و زمینه بهره‌برداری از ثمره این اراضی، برای حدود ۴۵۰ خانوار روستایی و عشایری منطقه فراهم خواهد شد.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج لالی، احیای اراضی شیب دار کشاورزی، اجرای طرح کاشت درختان مثمر و گیاهان دارویی، حل ۲۵ درصد مشکل اشتغال درشهرستان لالی و مهاجرت معکوس را از دیگر مزایای اجرای طرح آبرسانی به اراضی کشاورزی هارکله برشمرد.

گفته شده پیش بینی می‌شود، تا اواخر امسال طرح آبرسانی به اراضی این منطقه به پایان برسد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار