سه هزار و ۷۰۰ تن سیب زمینی و پیاز در ایذه برداشت شد.

تاریخ انتشار: دوشنبه 7 تیر 1400 | 09:27 ق.ظ
سه هزار و ۷۰۰ تن سیب زمینی و پیاز در ایذه برداشت شد. مدیرجهادکشاورزی ایذه گفت:امسال سه هزار و ۷۰۰ تن محصول سیب زمینی ، پیاز و سیر در این شهرسان برداشت وبه بازارهای داخلی عرضه شد.

کوروش نوروزی  افزود:امسال ۱۱۲ هکتار از زمین‌های کشاورزی ایذه به کشت سیب زمینی اختصاص یافته بود که بیش از۳ هزار و ۳۰۰  تن محصول برداشت شد.
وی اظهار داشت:امسال سطح زیرکشت پیاز نیز در ایذه نیز حدود ۱۷ هکتار بود که با پایان فصل برداشت حدود ۳۷۴ تن پیاز مرغوب از این مزارع برداشت شد.
نوروزی با بیان اینکه حدود ۶ هکتار به کاشت سیر اختصاص یافت که۸۰ تن محصول برداشت شد اظهار داشت:عمده مزارع سیب زمینی ، پیاز ، سیر ایذه در مناطق سوسن ، هلایجان ، دهدز و نوترکی بوده است.
مدیرجهادکشاورزی ایذه ادامه داد: سطح زیر کشت این محصولات نسبت به سال زراعی قبل با رشد ۴۰ درصدی همراه بوده است.
وی گفت: این درحالی است که در سال زراعی جاری ، کشاورزان این منطقه با خشکسالی شدید و کاهش بارندگی ها در فصل بهار رو به رو بودند.
پیش بینی شده با بروز خشکسالی در سال زراعی جاری بیش از ۲ میلیون تن از تولیدات کشاورزی خوزستان در مقایسه متوسط تولیدات زراعی و باغی استان کاسته شود.
سالانه حدود ۱۷.۵میلیون تن محصولات زراعی ، باغی ، دامی ، لبنی ، شیلات و عسل در خوزستان تولید می شود که پیش بینی شده با تشدید خشکسالی و محدودیت منابع آب ، تولیدات زیربخش کشاورزی استان دست کم ۲۰ درصد کاهش یابد.
استان خوزستان در تولید محصولات اساسی همچون گندم ، ذرت ، دانه روغنی کلزا و چغندرقند مقام نخست کشوری را دارد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار