کاهش ۴.۴ درصدی تولید برق در خوزستان

تاریخ انتشار: دوشنبه 7 تیر 1400 | 12:17 ب.ظ
کاهش ۴.۴ درصدی تولید برق در خوزستان فرامرز شادفر روز دوشنبه  بیان کرد: در سه ماه نخست امسال تولید برق خوزستان ۱۰ هزار و ۵۳۸ گیگاوات ساعت بوده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال کاهش ۴.۴ درصدی را نشان می­‌دهد. وی افزود: از این میزان برق تولیدی در خوزستان، ۳۲.۵ درصد توسط نیروگاه‌های برقابی، ۶۶ درصد سهم نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی […]

فرامرز شادفر روز دوشنبه  بیان کرد: در سه ماه نخست امسال تولید برق خوزستان ۱۰ هزار و ۵۳۸ گیگاوات ساعت بوده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال کاهش ۴.۴ درصدی را نشان می­‌دهد.

وی افزود: از این میزان برق تولیدی در خوزستان، ۳۲.۵ درصد توسط نیروگاه‌های برقابی، ۶۶ درصد سهم نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی و حدود ۱.۵ درصد سهم نیروگاه‌های تولید پراکنده بوده است.

مدیر بازار برق شرکت برق منطقه‌ای خوزستان افزود: از ۶ هزار و ۹۴۴ گیگاوات ساعت برق تولیدی در نیروگاه های حرارتی و گازی خوزستان، ۴۲ درصد توسط بخش دولتی  (نیروگاه های رامین و ماهشهر) و ۵۸ درصد به وسیله نیروگاه های بخش خصوصی ” زرگان، آبادان، خرمشهر، بهبهان و فجر ” تولید شده و به طور متوسط این نیروگاه ها در هر روز ۷۵ گیگاوات ساعت برق تولید و به شبکه تحویل داده‌اند.

شادفر ادامه داد: انرژی مصرفی در سه ماه نخست امسال برابر با ۱۱ هزار و ۳۰۳ گیگاوات ساعت بوده که نشان دهنده حدود ۱۸ درصد افزایش مصرف انرژی نسبت به مدت مشابه پارسال است ؛ پیک خرداد نیز هفت هزار و ۸۴۸ مگاوات بوده که نسبت به پیک بار قبل ۰.۶ درصد کاهش داشته است.

وی بیان کرد: با توجه به رشد بسیار بالای بار و انرژی مصرفی، به منظور افزایش قابلیت اطمینان شبکه، مدیریت مصرف برق و جابه جایی مصارف غیرضروری از ساعات اوج مصرف ساعت ” ۱۴ تا ۱۸ و ۲۱ تا ۲۲” به سایر ساعات شبانه روز توسط کلیه مصرف کنندگان امری لازم و ضروری است.

بر اساس این گزارش، ظرفیت منصوبه تولید نیروی برق استان خوزستان در بخش انتقال برابر با ۱۳ هزار و ۱۹۶ مگاوات بوده که از این مقدار ظرفیت منصوبه بخش آبی هشت هزار و ۱۶۹ مگاوات و بخش حرارتی پنج هزار و ۲۷ مگاوات است. ظرفیت منصوبه بخش DG (تولید پراکنده) نیز ۱۳۹ مگاوات است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار