آب شرب اهواز عامل انتشار وبا است؟

تاریخ انتشار: سه شنبه 8 تیر 1400 | 09:48 ق.ظ
آب شرب اهواز عامل انتشار وبا است؟   دکتر سید محمد علوی با اشاره به اخبار منتشرشده مبنی بر بروزبیماری وبا و وجود انگل “فاسیولا هپاتیکا” در آب‌های اهواز اظهار کرد: این شایعه تکراری است و هر سال با آغاز فصل تابستان سر و کله آن در فضای مجازی پیدا می‌شود. وی افزود: این شایعه، از اساس دروغ و غیر علمی است. رئیس مرکز بهداشت خوزستان تصریح کرد: […]

 

آب شرب اهواز عامل انتشار وبا است؟

دکتر سید محمد علوی با اشاره به اخبار منتشرشده مبنی بر بروزبیماری وبا و وجود انگل “فاسیولا هپاتیکا” در آب‌های اهواز اظهار کرد: این شایعه تکراری است و هر سال با آغاز فصل تابستان سر و کله آن در فضای مجازی پیدا می‌شود.

وی افزود: این شایعه، از اساس دروغ و غیر علمی است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان تصریح کرد: انگل فاسیولا هپاتیکا از کرم‌های پهن یا فلوک‌های کبدی است و برای انتقال، به شرایطی نیاز دارد.

وجود آب و مردابی که در کناره آن سبزیجات و گیاهان آبزی رشد کنند و مردم از آن‌ها استفاده می‌کنند، از اهم شرایط انتقال این انگل است.

علوی بیان کرد: شرایط انتقال این بیماری در خوزستان و اهواز وجود ندارد و تاکنون گزارشی از این بیماری در استان خوزستان گزارش نشده است.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، افزود: همچنین تاکنون در خوزستان موردی از آلودگی به ویبریو کلرا که عامل وبای التور است، در آب یا انسان گزارش نشده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار