۲۰۰ تن مرغ منجمد وارداتی برای خوزستان تامین شد.

تاریخ انتشار: سه شنبه 8 تیر 1400 | 09:39 ق.ظ
۲۰۰ تن مرغ منجمد وارداتی برای خوزستان تامین شد. معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: طبق مکاتبه با وزارت صمت جهت تامین یکهزار تن مرغ منجمد، تا کنون ۲۰۰ تن برای خوزستان تامین شده است.

نصر الله جایمند دوشنبه در ستاد تنظیم بازار خوزستان در سرسرای شرکت شهرک های صنعتی خوزستان بیان کرد: برای جلوگیری از هر گونه کمبود مرغ در استان تقاضای تامین یکهزار تن مرغ منجمد وارداتی را از وزارت صمت داشتیم که تا کنون ۲۰۰ تن تامین شده و در حال رایزنی برای تامین بقیه نیاز اعلام شده هستیم.

وی در ادامه با اشاره به وجود اصناف بدون پروانه و غیرمجاز در استان گفت: این اصناف اغلب در حاشیه شهرها و مناطق محروم هستند و به دلیل نداشتن پروانه امکان ثبت نام در سامانه جامع تجارت که برای اصناف الزامی است را ندارند.

جایمند افزود: اغلب گرانفروشی ها به ویژه در بحث کالای اساسی از سوی این اصناف اتفاق می افتد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان نیز دراین نشست بیان کرد: طبق دستور وزارت جهاد کشاورزی مرغدارانی که نهاده دامی ۹۰ درصد تولیدات خود را به کشتارگاه ها تحویل ندهند به صورت خودکار و امکان ثبت جوجه ریزی و تولید را ندارند.

عبدالامیر نیرومند گفت: با این روش بسیاری از مرغداری ها امکان تولید نخواهند داشت به همین دلیل نامه ای خطاب به وزارتخانه جهت اجازه ثبت جوجه ریزی با گرفتن تعهد کتبی از مرغدار را تهیه کرده و استاندار خوزستان  شخصا این نامه را برای بررسی و ارائه این‌مشکل به وزارتخانه برده اند.

وی افزود: از تمانی دستگاه های مربوطه خواستاریم برای جبران کمبود احتمالی مرغ در بازار استان تمهیدات لازم را انجام دهند.

در خوزستان ۷۵۰ مرغداری فعال وجود دارد و مصرف روزانه مرغ در استان ۴۵۰ تن است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار