تدارک برگزاری مراسم محرم با رعایت شیوه نامه های بهداشتی

تاریخ انتشار: سه شنبه 8 تیر 1400 | 11:55 ق.ظ
تدارک برگزاری مراسم محرم با رعایت شیوه نامه های بهداشتی قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره هم اندیشی پیرامون ماه محرم و مأموریت پیش رو اظهار داشت: ما در این رابطه یک برنامه ۱۰۰ روزه را طراحی کرده‌ایم. حجت الاسلام روح الله حریزاوی عنوان کرد: این برنامه ۱۰۰ روزه به این صورت بوده که ۴۰ روز استقبال از ماه محرم، ۳۰ […]

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره هم اندیشی پیرامون ماه محرم و مأموریت پیش رو اظهار داشت: ما در این رابطه یک برنامه ۱۰۰ روزه را طراحی کرده‌ایم.

حجت الاسلام روح الله حریزاوی عنوان کرد: این برنامه ۱۰۰ روزه به این صورت بوده که ۴۰ روز استقبال از ماه محرم، ۳۰ روز برنامه‌های عملیات محرم و ۳۰ روز نیز برنامه‌های ماه صفر و اربعین خواهند بود.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه هیچ برنامه مذهبی به خاطر محدودیت‌های کرونایی تعطیل نخواهد شد بیان داشت: خوشبختانه مردم خوب ما به زیبایی صحنه‌هایی را خلق کردند، جامعه مذهبی، هیئت‌ها، مساجد، مجموعه‌های قرآنی و حلقه‌های میانی توانمندی خوبی را در ارائه خدمات دینی و همچنین مسئولیت اجتماعی با رعایت همه دستور العمل‌های بهداشتی به دست آورده‌اند و امسال نیز یک محرم با شور و شعور و با شکوه را خواهیم داشت.

حجت الاسلام حریزاوی در ادامه با تاکید بر اینکه در خصوص محور‌های محتوایی ماه محرم نیز برنامه‌ها اعلام خواهند شد افزود: موضوع مهمی که امسال روی آن کار می‌کنیم بحث مسئولیت اجتماعی به خصوص مسئولیت اجتماعی هیئت‌ها، مجموعه‌های مذهبی و مردمی، توجه ویژه به بحث جمعیت و فرزند آوری که مطالبه به حق مقام معظم رهبری از مجموعه‌های دینی بوده، است.

وی با تاکید بر اینکه در سازمان تبلیغات اسلامی هر ساله ستاد عملیات محرم تشکیل می‌شود گفت: این ستاد سه بخش دارد، یک بخش ستاد ملی محرم است که با حضور بیش از ۵۰ دستگاه حاکمیتی تشکیل می‌شود، یک بخش، بخش مردمی است که با حضور حلقه‌های میانی یعنی مجموعه‌های فعال مردم که وابستگی حاکمیتی ندارند بوده و امسال نیز بخش بین الملل را اضافه کرده‌ایم تا هماهنگی حرکت جهانی محرم با کشور‌های مختلف اسلامی و حتی غیر اسلامی صورت گیرد.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی تاکید کرد: در این راستا کارگروه‌های تخصصی در موضوعات مختلف برای آن تشکیل خواهد شد.

حجت الاسلام حریزاوی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه اولین کاری که در سازمان تبلیغات اسلامی انجام شده سازماندهی حضور شبکه تبلیغی و مبلغین و توانمندسازی مبلغین در مناطق حاشیه نشین شهر‌ها است اظهار داشت: نیمی از مناطق آلوده و دارای مشکلات عدیده اجتماعی و فرهنگی را ما تحت پوشش قرار داده ایم.

وی عنوان کرد: برنامه این است که کل این منطقه را تحت پوشش قرار بدهیم، همکاری خوبی در وزارت کشور بوده و امید داریم که در دولت آقای رئیسی وزارت کشور زمینه‌ای را فراهم کند که همه آن مناطق، که مناطق محروم و مستضعف حاشیه شهر‌ها هستند از خدمات فرهنگی و تبلیغی بهره‌مند شوند.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه یکی از بهترین کار‌ها را سازمان تبلیغات اسلامی در مورد بیانیه گام دوم انقلاب انجام داده است گفت: آموزش مفاد این بیانیه و اعزام اساتید و مبلغین به سراسر کشور در این رابطه صورت گرفته است.

حجت الاسلام حریزاوی تصریح کرد: در حال حاضر نیز یک شبکه راهبران گام دوم را داریم که این‌ها کسانی هستند که در شهر‌ها و مراکز استان‌ها وظیفه پیگیری هفت محور بیانیه گام دوم انقلاب را با کمک حلقه‌های میانی بر عهده دارند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار