در نشست خبری با اصحاب رسانه خوزستان

نماینده اهواز وعده حل مشکلات مختلف خوزستان در دولت جدید را داد/لزوم بازشماری آراء انتخابات شورای اهواز با حضور اصحاب رسانه

تاریخ انتشار: سه شنبه 8 تیر 1400 | 11:19 ق.ظ
نماینده اهواز وعده حل مشکلات مختلف خوزستان در دولت جدید را داد/لزوم بازشماری آراء انتخابات شورای اهواز با حضور اصحاب رسانه   مجتبی یوسفی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، شب گذشته در نشست خبری با اصحاب رسانه خوزستان، ضمن ارائه پینشهاد مبنی بر  بازشماری آراء صندوق‌های شورای شهر با حضور خبرنگاران، وعده پیگیری برخی از مشکلات اعم از ناوگان حمل نقل عمومی، مشکلات آب‌های سطحی، تعیین‌تکلیف نیروهای نفتی و برخی مشکلات بازنشستگان در دولت جدید […]
نماینده اهواز وعده حل مشکلات مختلف خوزستان در دولت جدید را داد/لزوم بازشماری آراء انتخابات شورای اهواز با حضور اصحاب رسانه

مجتبی یوسفی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، شب گذشته در نشست خبری با اصحاب رسانه خوزستان، ضمن ارائه پینشهاد مبنی بر  بازشماری آراء صندوق‌های شورای شهر با حضور خبرنگاران، وعده پیگیری برخی از مشکلات اعم از ناوگان حمل نقل عمومی، مشکلات آب‌های سطحی، تعیین‌تکلیف نیروهای نفتی و برخی مشکلات بازنشستگان در دولت جدید را داد.

 مجتبی یوسفی روز دوشنبه هفتم تیرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به حواشی انتخابات شورای شهر اهواز، اظهار کرد: هیچ صندوقی در این دوره از انتخابات باطل اعلام نشد. به وزیر کشور هم در مورد خرابکاری های احتمالی در ناقص برگزار کردن الکترونیکی انتخابات شورای شهر اهواز هشدار داده بودم و به فرماندار نیز تاکید کردم که کاربران شعب، آموزش کافی ندیدند.

او با بیان اینکه در انتخابات باید توانایی مقابله با هر مشکلی را داشت در غیر این صورت یک ضعف تلقی می شود، گفت: تعداد ۱۰ نفر می خواستند آرا تجمیعی شورای شهر اهواز را تغییر دهند که شناسایی و به دستگاه قضا معرفی شدند.

عضو هیئت رئیسه مجلس افزود: مشکلات انتخاباتی فقط در اهواز رخ نداده و حتی در شورای روستاها نیز شاهد بودیم، اگر وزیر کشور در برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی کوتاهی نمی کرد مشکلات به این مرحله نمی رسید. به مسئولان اجرایی انتخابات پیشنهاد دادم که صندوق های تاثیر گذار انتخابات شورای شهر اهواز با حضور اصحاب رسانه و افراد مشخص، مورد باز شماری قرار بگیرند. همچنین شایعه هایی در فضای مجازی مبنی بر وجود فرمی برای تایید انتخابات توسط نمایندگان مجلس وجود دارد که آن را تکذیب می کنم.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه من به عنوان بازرس ویژه انتخابات، ارسال گزارش‌ به تهران هست و رد یا تایید انتخابات بر عهده من نیست. بازبینی شمارش آراء در قانون پیش بینی شده و نامزدها با ارائه دلیل منطقی و قانونی می‌توانند خواستار بازشماری آراء شوند.

یوسفی همچنین در ادامه این نشست به مشکلات استان اشاره کرد و توضیح داد: صنایع در کشور به بهانه خصوصی سازی اختصاص‌سازی شده اند. در شرکت لوله‌سازی نیز تجهیزات برای پرداخت مطالبات کارگران فروخته شد.

وی تاکید کرد: با روی کار آمدن وزیر نفت در دولت جدید به جِد پیگیر تعیین تکلیف کلیه نیروهای  مجموعه نفت خواهم بود و همچنین بهبود سیستم ناوگان حمل و نقل عمومی را در دولت آینده پیگیری و مطالبه خواهم کرد چراکه قوانین زیادی تصویب شد تا کمک های مالی به سیستم حمل و نقل عمومی شود، اما متاسفانه به هیچکدام آن ها عمل نشد و اولین اقدام ما در دولت جدید مطالبه این حق برای خوزستان است.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، از اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان برای طرح جمع آوری آب های سطحی استان به خصوص اهواز خبر داد و یادآور شد: یکی از دلایل حضورم در کمیسیون عمران استفاده از ظرفیت های آن برای کمک به زیرساخت های استان بود.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایلنا، در خصوص عدم بهرمندی بازنشستگان خوزستان از حق جنگی در شرایطی که جنگ را لمس کردند، گفت: طبق ماده ۱۱۲ حق جنگی فقط برای کارکنان منظور شده و متاسفانه برای بازنشستگان هنوز انجام نشده اما با پیگیری ها این آیتم به بازنشستگان مخابرات تعلق گرفت و در تلاش هستیم تا دیگر بازنشستگان نیز از این طرح بهره‌مند شوند.

گزارش کشاورزی پرس

 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار