پایان نزاع خانوادگی پس از ۴ سال با تلاش اعضاء شورای حل اختلاف دزفول

تاریخ انتشار: سه شنبه 8 تیر 1400 | 11:32 ق.ظ
پایان نزاع خانوادگی پس از ۴ سال با تلاش اعضاء شورای حل اختلاف دزفول رئیس دادگستری دزفول گفت: اعضاء خدوم شورای حل اختلاف این شهرستان توانستند با تلاش و کوشش خود به نزاع خانوادگی که منجر به قتل یک نفر شده بود پس از ۴ سال پایان و این پرونده را منتهی به صلح و سازش کنند.  محمدیار ممبینی رئیس دادگستری دزفول با اعلام این خبر گفت: ۴ سال […]

رئیس دادگستری دزفول گفت: اعضاء خدوم شورای حل اختلاف این شهرستان توانستند با تلاش و کوشش خود به نزاع خانوادگی که منجر به قتل یک نفر شده بود پس از ۴ سال پایان و این پرونده را منتهی به صلح و سازش کنند.

 محمدیار ممبینی رئیس دادگستری دزفول با اعلام این خبر گفت: ۴ سال پیش نزاع و درگیری خانوادگی در این شهرستان رخ داد که منجر به قتل یک نوجوان شد که پس از این حادثه ، اختلافات بین خانواده های درگیر شدت گرفت و در این مدت خیرین و بزرگان تلاش های فراوانی برای حل و فصل اختلافات بوجود آمده انجام دادند ولی نتیجه ی حاصل نگردید.

وی افزود: پس از دستگیری قاتل و طی مراحل قانونی ، حکم قصاص او تائید و برای اجرای احکام کیفری دزفول ارجاع تا حکم قصاص قاتل را اجراء کند.

ممبینی در ادامه خاطر نشان کرد: با درخواست خانواده قاتل برای پیشگیری از ادامه اختلافات و نزاع های دیگر بین این ۲ خانواده به شورای حل اختلاف این شهرستان ، با توجه به اینکه ماهیت اصلی شورای حل اختلاف ایجاد صلح و سازش و اصلاح ذات البین است ، پرونده جهت صلح و سازش به شعبه ۱۲ شورای حل اختلاف دزفول ارجاع و بلافاصله اعضاء این شعبه جلسات متعددی برای حل و فصل این موضوع با طرفین نزاع برگزار نمود و زمینه آشتی و صلح و سازش را فراهم کردند.

رئیس دادگستری دزفول با تقدیر از اعضاء این شعبه ، بزرگان ، مصلحین و خیرین در حل و فصل اختلافات بین این ۲ خانواده ، بیان داشت: با تلاش و کوشش این عزیزان علیرغم سخت های فراوان خوشبختانه اولیاء دم پس از ۴ سال از خون فرزند خود گذشت کردند و قاتل را مورد عفو و گذشت قرار دادند و این پرونده منتهی به صلح و سازش گردید.

ممبینی در ادامه عنوان کرد: دادگستری دزفول از تمام ظرفیت های ستاد صبر ، شعب ویژه موجود ، خیرین ، معتمدین ، سادات ، روحانیون ، بزرگان ، سران عشایر و مصلحین درجهت ایجاد صلح ، دوستی ، آرامش و امنیت استفاده و بهره می برد و تاکنون شعبه ۱۲ ویژه قتل شورای حل اختلاف این شهرستان پرونده های مهم و زیادی منجمله قتل و درگیری با کمک ستاد صبر با صلح و سازش مختومه کردند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار