افزون بر سه هزار هکتار از مزارع شادگان به کشت تابستانه اختصاص یافت.

تاریخ انتشار: چهارشنبه 9 تیر 1400 | 10:30 ق.ظ
افزون بر سه هزار هکتار از مزارع شادگان به کشت تابستانه اختصاص یافت.   خلیل منیعات اظهار داشت: این سطح از زمین‌های کشاورزی  به کشت انواعمحصولات ذرت، شلتوک، حبوبات، صیفی‌جات و کنجد در تابستان اختصاص یافته است. وی افزود:تابستان امسال ۵۰۰ هکتار  ذرت علوفه‌ای، ۶۰۰ هکتار حبوبات، ۳۰۰ هکتار صیفی‌جات، ۵۰۰ هکتار کنجد، ۳۰۰هکتار سبزیجات، ۶۰۰ هکتار علوفه و ۴۰۰ هکتار خیار در شادگانکشت می شود. مدیر جهاد کشاورزی شادگان به پیش‌بینی برداشت ۴۰ هزار تن محصولات تابستانه از زمین‌های […]

 

افزون بر سه هزار هکتار از مزارع شادگان به کشت تابستانه اختصاص یافت

خلیل منیعات اظهار داشت: این سطح از زمین‌های کشاورزی  به کشت انواعمحصولات ذرت، شلتوک، حبوبات، صیفی‌جات و کنجد در تابستان اختصاص یافته است.

وی افزود:تابستان امسال ۵۰۰ هکتار  ذرت علوفه‌ای، ۶۰۰ هکتار حبوبات، ۳۰۰ هکتار صیفی‌جات، ۵۰۰ هکتار کنجد، ۳۰۰هکتار سبزیجات، ۶۰۰ هکتار علوفه و ۴۰۰ هکتار خیار در شادگانکشت می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شادگان به پیش‌بینی برداشت ۴۰ هزار تن محصولات تابستانه از زمین‌های کشاورزی این شهرستان اشاره کرد و گفت: تامین امنیت غذایی و حرکت در مسیر خودکفایی و حمایت از صنعت کشاورزی برای تحقق اقتصاد مقاومتی از اولویت‌های مهم در شهرستان شادگان است.

منیعات با اشاره به کمبود آب مورد نیاز کشاورزی در شادگان گفت: کشاورزان مناطق بالادست شادگان با کنترل ورود آب به انهار و پمپ‌های آب ،حقابه کشاورزان شادگانی را رعایت کنند تا آب به مناطق پایین دست شادگان برسد.

شهرستان شادگان در جنوب خوزستان در انتهای حوضه رودخانه مارون- جراحی قرار دارد.   این شهرستان یکی از مراکز کشاورزی قدیم و از تولیدکنندگان عمده محصولات در خوزستان است که در سال‌های گذشته با تنش آبی روبه رو بوده است. 
شادگان با ۵۷ هزار هکتار اراضی قابل کشت با آب و هوای گرم و مرطوب یکی از مراکز تامین محصولات گرمسیری در استان خوزستان است و گندم، انواع سبزیجات، بامیه و خرما از عمده‌ترین محصولات کشاورزی آن به‌شمار می‌روند. 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار