خشکسالی عمق فاجعه در طرح ۵۵۰هزار هکتاری و ضعف موسسه جهاد نصر را نمایان ساخت.

تاریخ انتشار: چهارشنبه 9 تیر 1400 | 19:36 ب.ظ
خشکسالی عمق فاجعه در طرح ۵۵۰هزار هکتاری و ضعف موسسه جهاد نصر را نمایان ساخت. حسین مرمضی در بازدید از شبکه‌های آبیاری عنوان نمود ؛موسسه جهاد نصر باید جوابگوی بی کیفت بودن شبکه های آبیاری و همچنین اراضی کشاورزان که توسط این موسسه اجرا و بهره برداری رسیدند، باشد. *🔹حسین مرمضی؛* در شرایط سخت خشکسالی در منطقه شبکه های آبیاری که توسط موسسه جهاد نصر اجرا شدند، بیش از نیمی […]

حسین مرمضی در بازدید از شبکه‌های آبیاری عنوان نمود ؛موسسه جهاد نصر باید جوابگوی بی کیفت بودن شبکه های آبیاری و همچنین اراضی کشاورزان که توسط این موسسه اجرا و بهره برداری رسیدند، باشد.

*🔹حسین مرمضی؛* در شرایط سخت خشکسالی در منطقه شبکه های آبیاری که توسط موسسه جهاد نصر اجرا شدند، بیش از نیمی از آب موجود در شبکه را هدر می دهند.

*🔹حسین مرمضی؛* در بعضی از مناطق مشاهده شده طرح موجود فاقد استاندارد ها یا بر خلاف استاندارد های تعریف شده اجرا شده اند. تسطیح بی کیفیت اراضی ، کشاورزان را از تغیر الگوی کشت متناسب با درخواست های روز جامعه محروم و کماکان در این شبکه کشاورزی سنتی و تک محصولی با مصرف بالای آبی انجام می شود. 

*🔹حسین مرمضی؛* آکثر اراضی که تحت پروژه ۵۵۰هزار هکتاری قرار گرفتند کیفیت لازم را ندارند و در شرایط بحرانی فعلی، حداقل آب موجود در شبکه‌های آبیاری را هدر می دهند و کشت های کم مصرف آب را در حد کشت پر مصرف رسانده است.

*🔹حسین مرمضی؛* بنده از مسولان استانی خصوصا ریاست محترم سازمان جهاد کشاورزی استان ، ضمن بررسی موضوع ارسال کار گروه تحقیق به منطقه جهت بررسی عمق فاجعه در اجرای طرح ۵۵۰هزار هکتاری را خواستار هستیم.

  حسین مرمضی در پایان بازدید از شبکه‌های آبیاری و در حضور کشاورزان اعلام نمود؛  *از همکاران محترم در سازمان آب و برق می خواهیم که به دلیل بی کیفیت بودن شبکه های آبیاری طرح ۵۵۰هزار هکتاری و برای نجات محصولات زراعی کشاورزان، نسبت به افزایش آب زراعی در این شبکه ها مساعدت و اقدام عاجل نمایند.* 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار