تا پایان سال دست زمین‌خواران را از اراضی ملی در استان خوزستان کوتاه می‌کنیم

تاریخ انتشار: پنجشنبه 10 تیر 1400 | 11:22 ق.ظ
تا پایان سال دست زمین‌خواران را از اراضی ملی در استان خوزستان کوتاه می‌کنیم سید محمود بهرسی چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگارن ضمن گرامیداشت هفته قوه‌قضاییه اظهار داشت: سازمان ثبت اسناد و املاک به عنوان یکی از سازمان‌های اصلی زیر مجموعه قوه قضاییه وظیفه حیاتی و مهم مشروعیت بخشی و اعتبار بخشی به اسناد و املاک کشور را به عهده دارد. وی افزود: تحولات اخیر در سازمان ثبت […]

سید محمود بهرسی چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگارن ضمن گرامیداشت هفته قوه‌قضاییه اظهار داشت: سازمان ثبت اسناد و املاک به عنوان یکی از سازمان‌های اصلی زیر مجموعه قوه قضاییه وظیفه حیاتی و مهم مشروعیت بخشی و اعتبار بخشی به اسناد و املاک کشور را به عهده دارد.

وی افزود: تحولات اخیر در سازمان ثبت به خصوص در زمینه فناوری الکترونیکی می‌توان یک جهشی نوین و اساسی در ثبت املاک و رفع کلیه مسائل و مشکلات در زمینه تعیین تکلیف کلیه اراضی کشور باشد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان خوزستان تصریح کرد: براساس اهداف و برنامه زمانبندی سازمان ثبت خوزستان تاکنون ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی در استان تثبیت شده است که تا پایان شهریورماه ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار دیگر تثبیت خواهد شد که تا پایان سال بقیه اراضی نیز تثبیت و دست زمینخواران را از این اراضی کوتاه خواهیم کرد.

بهرسی در خصوص الکترونیکی شدن خدمات این ثبت املاک بیان داشت: حرکت به سوی الکترونیکی شدن خدمات در جهت تسریع و تسهیل خدمات است که در کنار این مسائل میزان دقت و صحت سنجی اسناد و مدارک است که در گذشته بسیاری را دچار مشکل کرده بود.

وی افزود: با افزایش رویه الکترونیکی شدن خدمات و لینک شدن سازمان ثبت با دیگر نهادهای ثبتی مانند ثبت احوال سرعت ارایه خدمات بیشتر شده است که از جمله آن می‌توان به کاهش بازه زمانی صدور سند از ۵۸ روز به ۳۹ روز اشاره کرد که تاکید ما بر کاهش پیدا کردن این بازه زمانی به زیر ۱۰ روز است.

اختلاف نظر در خصوص برگ سبز خوردرو نتیجه دو تفسیر متفاوت است

مدیرکل ثبت خوزستان در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم در خصوص اهلیت داشتن برگ سبز خوردرو بیان داشت: در خصوص برگ سبز خودرو اختلاف نظرهای بسیاری وجود دارد که نتیجه تفاوت در تفسیر ماده ۲۹ آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی است که نخست بحث تشخیص اصالت و عوارض و خلافی خودرو را مشخص کرده است که توسط برگ سبز معیین شده است و سپس در خصوص نقل و انتقال خودرو بحث کرده که باید توسط ثبت اسناد صورت گیرد.

وی در ادامه بیان داشت: این اختلاف نظر فقط در تفسیر قانون است و به زودی با اجرای بحث شفاف سازی و ارایه تفسیر واحد و صحیح از این قانون می‌توان این اختلاف نظر را مرتفع کرد ولی تا آن زمان درخواست ما از مردم این است که جهت رفع اختلاف هر دو را پیگیری کنند.

سید محمود بهرسی با اعلام این موضوع که به زودی اسناد دفترچه‌ای و غیرمنقول اعتبار خود را از دست خواهند داد گفت: خواهش ما از مردم این است که هرچه سریعتر نسبت به تغییر اسناد دفترچه‌ای خود به اسناد تک برگ و یا به اصطلاح کاداستر اقدام کنند.

وی در انتها تصریح کرد: کاداستر مجموعه‌ای از اطلاعات دقیق و طبقه‌بندی شده و به روز از اراضی موجود در است که محدوده‌های مالکیت اشخاص را به همراه اطلاعات حقوقی مرتبط با هر ملک را به ما نشان می‌دهد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار