تجلیل از کارگران گروه‌های کار و واحد نمونه ملی و استانی خوزستان/ غمگین: رشد ۴۰۰ درصدی ثبت نام کنندگان درجشنواره امتنان استان

تاریخ انتشار: پنجشنبه 10 تیر 1400 | 10:20 ق.ظ
تجلیل از کارگران گروه‌های کار و واحد نمونه ملی و استانی خوزستان/ غمگین: رشد ۴۰۰ درصدی ثبت نام کنندگان درجشنواره امتنان استان  سه شنبه هشتم تیرماه، سی‌و‌دومین جشنواره امتنان کارگران، گروه‌های کار و واحدهای نمونه خوزستان، با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و دیگر مقامات استانی، برگزار گردید و از کارگران، گروه‌های کار، واحد‌های نمونه استان، کارگر نمونه ملی و واحد نمونه شایسته تقدیر ملی، تجلیل شد. ارسلان غمگین در این مراسم اظهار کرد: […]

 سه شنبه هشتم تیرماه، سی‌و‌دومین جشنواره امتنان کارگران، گروه‌های کار و واحدهای نمونه خوزستان، با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و دیگر مقامات استانی، برگزار گردید و از کارگران، گروه‌های کار، واحد‌های نمونه استان، کارگر نمونه ملی و واحد نمونه شایسته تقدیر ملی، تجلیل شد.

ارسلان غمگین در این مراسم اظهار کرد: روز گذشته مدیرکل امور استان‌های وزارت تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی نامه‌ای را به ۳۱ استان ارسال کرد که گزارشی مانند اداره کل خوزستان به عنوان پایلوت اقدامات یک سال و نیم اخیر به دستور مقام عالی وزارت تهیه و ارسال نمایند.

او می‌گوید: در این گزارش به صورت مشروح آمده است که اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، از مهرماه سال ۹۸ تاکنون ۶۱ بار مورد تقدیر قرار گرفته است و این مهم جز با همدلی، هماهنگی و کار جهادی محض انجام نمی‌شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، با بیان اینکه تقدیر سلامت اداری بالاترین دستگاه کشور را نیز اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان بدست آورد، گفت: در سال گذشته خوزستان کارگر ملی و واحد نمونه ملی را بعد از سال‌ها بدست آورد و سال جاری نیز این اتفاق تکرار شد.

وی ادامه داد: هرساله جهت رشد و پویایی واحدهای کارگری و تولیدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برنامه‌های زیادی در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی برگزار می‌شود که جشنواره امتنان یکی از آن ها محسوب می‌شود.

هدف اصلی این جشنواره بهره وری، رشد خلاقیت و ابتکار کارگران به سمت تولید بهتر و بیشتر است. جشنواره امتنان در فرآیند یکساله و با ثبت نام از کارگران نمونه، کارگروه‌های نمونه آغاز و گروه داوری در سطح ملی و استانی و در سه زمینه خدمات، صنعت و کشاورزی موارد را بررسی و نفرات برتر را مشخص می‌کند. همچنین در سال جاری رشد ۴۰۰ درصدی در تعداد ثبت نام‌کنندگان نسبت به سال گذشته داشتیم.

غمگین اضافه کرد: خوزستان با دارا بودن ۱۰۰ درصد مشاغلی که در کشور وجود دارد باید در این جشنواره‌ها حضور قدرتمندانه پیدا کند تا ادعای بهترین بودن در هر زمینه ای را اثبات کنیم.

وی تصریح کرد: با استناد ماده ۱۹۵ قانون کار و به منظور ارج نهادن به اندیشه ها و تلاش ها و فعالیت‌های ارزشمند کارگران و تشویق نیروهای کارگری مولد، متخصص و مبتکر و همچنین ترویج و ارتقای هرچه بیشتر فرهنگ کار، خلاقیت و نوآوری و ایجاد انگیزه در بین کارگران و کارفرمایان، طی ۳۲ سال اخیر جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید متشکل بوده که در این جشنواره به شناسایی و تجلیل از کارگران نمونه، گروه‌های کار نمونه، و واحدهای نمونه در بخش‌های صنعت، کشاورزی و خدمات در سطح استانی و ملی پرداخته می‌شود و طی فرآیندی مشخص توسط گروه داوری، افراد شناسایی و انتخاب می‌شوند.

در پایان این مراسم، از رحمان پارسایی کارگر نمونه شرکت کشت و صنعت امام خمینی (ره)، به عنوان کارگر نمونه ملی و شرکت کشت و صنعت دهخدا نیز به عنوان واحد نمونه ملی تجلیل به عمل آمد.

همچنین داریوش احمدی از شرکت فرآورش در بخش صنعت، فرهاد زارع راضی از شرکت کشت و صنعت شهید رجایی در بخش خدمات به عنوان کارگران نمونه استانی معرفی و در بخش گروه کار نمونه نیز شرکت تعمیر و نگهداری نیروگاه های برق آبی در بخش صنعت، شرکت کشت و صنعت امام خمینی (ره)، در بخش خدمات و کشاورزی به عنوان گروه کار نمونه استانی انتخاب شدند.

گفتنی است که؛ استان خوزستان در سی‌و‌دومین جشنواره امتنان، موفق به کسب دو رتبه برتر ملی کارگر نمونه و واحد نمونه ملی شده و ۱۴ نفر نیز در قالب ۷ گروه کاری نیز نمونه استانی شدند.

روابط عمومی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خوزستان


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار