مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فولاد خوزستان برگزار شد

تاریخ انتشار: پنجشنبه 10 تیر 1400 | 10:40 ق.ظ
مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فولاد خوزستان برگزار شد مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فولاد خوزستان برای سال منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ با حضور ۷۰/۶۵ درصد از سهامداران برگزار شد.  مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فولاد خوزستان با حضور نمایندگان جمعی از سهامداران، مدیرعامل، اعضای هیات مدیره، حسابرس مستقل و بازرس قانونی، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار و مسئولان شرکت فولاد خوزستان نهم تیرماه […]
مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فولاد خوزستان برای سال منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ با حضور ۷۰/۶۵ درصد از سهامداران برگزار شد.
 مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فولاد خوزستان با حضور نمایندگان جمعی از سهامداران، مدیرعامل، اعضای هیات مدیره، حسابرس مستقل و بازرس قانونی، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار و مسئولان شرکت فولاد خوزستان نهم تیرماه ۱۴۰۰ در تالار طوبی دویست دستگاه و همزمان بصورت برخط برای مشاهده سایر سهامداران برگزار شد.
 
در ابتدای مراسم با دعوت محمدمهدی مومن زاده رییس مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فولاد خوزستان از اعضای هیات رییسه، مجمع عمومی به صورت رسمی و با حضور ۷۰/۶۵ درصد سهامداران این شرکت آغاز شد.
 
در ادامه رئیس مجمع عمومی با بیان این جمله که سودآوری و حمایت از سهامداران وجه تمایز این شرکت نسبت به دیگر تولیدکنندگان فلزات اساسی است، افزود: در سال ۱۳۹۹ سیاست هیات مدیره، حمایت حداکثری از سهامداران بود. بازارگردانی، حاشیه سود مناسب، خرید سهام خزانه و نقدشوندگی سهم در بازار بورس از جمله مهم‌ترین اقدامات سال گذشته بود. اعتقاد داریم زمانی یک بنگاه اقتصادی می‌تواند موفق عمل کند که تحولی در تفکر راهبردی ایجاد کند. 
 
وی تاکید کرد: هیات مدیره با تفکر خلق ارزش افزوده برای ذینفعان پای به عرصه گذاشته است. در این تفکر همه ذینفعان از جمله: سهامداران، کارکنان، خانواده کارکنان، بازنشستگان و شهروندان اهوازی در نظر گرفته می‌شوند. در راهبرد نوینی که در دنیای امروز مبنای سازمان‌های پیشرو در نظر گرفته می‌شود، ملاک تصمیم‌گیری تفکر ارزشی است. در این روش فرصت‌های تصمیم‌گیری به صورت جمعی اجرایی می‌شود و دیگر خبری از رفتارهای منفعلانه نیست.
 
امین ابراهیمی مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان با اشاره به طرح‌های توسعه شرکت اظهار داشت: دستیابی به فناوری‌های نوین، کاهش قیمت تمام شده محصول و یکپارچه‌سازی زنجیره فولاد از معدن تا نورد از مهم‌ترین فاکتورهای دستیابی به موفقیت در عرصه‌ی صنعت فولاد است. در سال ۱۴۰۰ ظرفیت تولید فولاد کشور ۳۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تن شمش فولادی به روش احیاء مستقیم است. بر مبنای این مقدار تولید، ۳۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تن تولید آهن اسفنجی مورد نیاز بوده، که در این شرایط با ۱۰ میلیون تن کسری آهن اسفنجی مواجه هستیم. با تعریف طرح‌ های توسعه‌ای و افزایش ظرفیت تولید زیر سقفی باید این‌ مقدار کسری را جبران کرد.
 
ابراهیمی در ادامه گفت: از ۵۵ میلیون تن شمش فولادی در چشم‌انداز ۱۴۰۴، پنجاه میلیون تن به روش احیاء مستقیم است. برای دستیابی به این میزان تولید ۶۰ میلیون تن آهن اسفنجی موردنیاز است. در افق ۱۴۰۴ سرانه مصرف فولاد به ازای هر نفر ۴۴۰ کیلوگرم می‌باشد. با در نظر گرفتن این رقم، ۳۶ میلیون تن شمش تولیدی کشور، مصرف داخلی است. ۱۹ میلیون تن ظرفیت صادرات باقی می‌ماند. پیش‌بینی سهم صادرات فولاد ۱۰ میلیارد دلار است. فولاد خوزستان بستر مناسبی برای سرمایه‌گذاری و اجرای طرح‌های توسعه است. نیروی متخصص، دسترسی به آب‌های آزاد و حامل‌های انرژی، موقعیت جغرافیایی و دارا بودن اسکله اختصاصی بخشی از امکانات ویژه مجموعه فولاد خوزستان در تعریف طرح‌های توسعه به شمار می‌آید. همچنین محصولات تولیدی شرکت فولاد خوزستان صادرات محور هستند. 
 
مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان ضمن اشاره به دستاوردهای سال ۱۳۹۹ افزود: تولید سه میلیون و ۸۰۰ هزار تن شمش فولادی، پنج میلیون و ۷۶۱ هزار تن گندله، سه میلیون و ۹۰۰ هزار تن آهن اسفنجی، فروش ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن محصول اصلی در بازارهای داخلی و صادراتی، صادرات یک و نیم میلیون تن محصول به ارزش ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار، رشد ۲۳۴ درصدی سود خالص به ازای هر سهم، بخشی از دستاوردهای شرکت فولاد خوزستان در سال ۱۳۹۹ هستند. در کنار این موارد، کسب تندیس واحد صنعتی نمونه استانی، دریافت لوح تقدیر و تندیس مدیر عالی، دریافت تقدیرنامه از بانک مرکزی در بازگشت منابع ارزی و انتخاب طرح ساخت دستگاه جمع‌آوری وکیوم و تزریق گاز مبرد از جمله افتخارات شرکت در سال ۱۳۹۹ به شمار می‌آیند.
 
وی از پیشرفت ۶۵ درصدی پروژه پست برق ۴۰۰ کیلوولت خبر داد و اضافه کرد: توسعه و بهره‌برداری از شبکه آب RO، تکمیل سویچ‌گیر ۳۳ کیلو ولت پست اصلی برق، راه‌اندازی اسکله آبگیر تصفیه‌خانه آب کوت‌عبدالله، احداث کارخانه اکیسژن ۴ و نوسازی کابل‌های کوره ۳ و راکتور کوره ۴ بخشی از طرح‌های در دست اقدام شرکت فولاد خوزستان است. همچنین تکمیل و بهره‌برداری ۴ طرح زیست‌محیطی در زمینه مهار انتشار گرد و غبار، اجرای برنامه ممیزی شخص ثالث نظام مدیریت زیست‌محیطی، بهره‌برداری و توسعه شبکه پایش آلاینده‌های زیست محیطی و تدوین گزارشات سه ماه خوداظهاری در زمینه پایش آلاینده‌های زیست محیطی در حیطه محیط زیست در حال اجرا هستند.
 
ابراهیمی در پایان گفت: توسعه فولاد خوزستان در پهنه کشور از شمال ‌شرق تا جنوب‌ غرب اجرا شده است. سرمایه‌گذاری در پهنه آباده جازموریان در طرح شرکت ایساتیس، تامین کنسانتره با راه‌اندازی شرکت صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد، تولید گندله و آهن اسفنجی در شرکت فولاد خوزستان و شرکت صنعت فولاد شادگان و تلاش برای تملک سهام فولاد اکسین، در واقع فرآیند شرکت فولاد خوزستان در تکمیل زنجیره ارزش فولاد را تشکیل می‌دهند. شرکت فولاد خوزستان با تدوین شعار محوری «تکمیل زنجیره ارزش و تولید پایدار با تمرکز بر اجرای طرح‌های توسعه، ایمنی، محیط زیست و بهداشت محیط کار و ارتقای جایگاه سرمایه‌های انسانی» اقدام به تدوین سند برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۰ نموده است. از جمله مهم‌ترین برنامه‌های در دست اجرا در سال ۱۴۰۰ می‌توان به: تولید سه میلیون و ۸۰۰ هزار تن شمش فولادی، اجرای طرح‌های توسعه و متوازن‌سازی، ظرفیت خطوط تولیدی، به ظرفیت رساندن کارخانه احیاء مستقیم فولاد شادگان و تکمیل پروژه فولادسازی، پیشرفت طرح احداث مگا مدول آهن اسفنجی (زمزم ۳)، ارتقا بهره‌وری نیروی انسانی و کاهش نرخ مصارف مواد و انرژی و بهینه‌سازی قیمت تمام شده محصولات اشاره کرد. فولاد خوزستان شرکت پیشرو در تولید فولاد است. سیاست مجموعه فولاد خوزستان صادرات محصولات تولیدی با اولویت تامین شرکت‌های نوردی داخلی است.
 
در ادامه این مراسم محمدمهدی مومن زاده رییس مجمع و امین ابراهیمی مدیرعامل به سوالات سهامداران که به صورت برخط این مجمع را مشاهده می کردند، پاسخ دادند.
 
گزارش خبرنگار ما حاکی است، در نهایت گزارش حسابرس و بازرس موسسه ارقام نگر آریا قرائت و به تصویب اعضا رسید. 
 

در پایان مجمع و با تصویب سهامداران، از میزان ۲۳۳۸ ریال سود خالص، به هر سهم مبلغ ۸۰۰ ریال سود تعلق گرفت.

 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار