رئیس دادگستری دزفول: هوشمندسازی، روند پرونده‌های قضایی دزفول را تسریع بخشید

تاریخ انتشار: پنجشنبه 10 تیر 1400 | 11:29 ق.ظ
رئیس دادگستری دزفول: هوشمندسازی، روند پرونده‌های قضایی دزفول را تسریع بخشید محمدیار ممبینی روز پنجشنبه به زسانه‌های دزفول اعلام کرد: قوه قضائیه  بر مبنای گام دوم انقلاب سند تحول قضایی را تصویب کرده که بر اساس  این سند، برنامه های درازمدت، میان مدت و کوتاه مدت تدوین شده است. وی یکی از اساسی ترین برنامه ها در این  برنامه را تحول در حوزه فناوری دانست و افزود: حدود […]

محمدیار ممبینی روز پنجشنبه به زسانه‌های دزفول اعلام کرد: قوه قضائیه  بر مبنای گام دوم انقلاب سند تحول قضایی را تصویب کرده که بر اساس  این سند، برنامه های درازمدت، میان مدت و کوتاه مدت تدوین شده است.

وی یکی از اساسی ترین برنامه ها در این  برنامه را تحول در حوزه فناوری دانست و افزود: حدود ۶۵ سامانه در سطح شهرستان دزفول در حوزه فناوری قضایی فعال شده  که هر کدام مشکلات مردم را حل می کنند و بر مبنای آن  ضرورتی به مراجعه حضوری به دادگاه ها و دادسراها نیست.
رییس دادگستری دزفول با بیان اینکه شکایت ها در گذشته باید حضوری انجام می شد ولی الان دفاتر خدمات الکترونیکی برای ثبت شکایت ها فعالند، گفت: مردم در منازل تحت عنوان خودکاربری فعالیت های قضایی خود را انجام می دهند و نیاز به حضور فیزیکی در دادگاه ها نیست.
 ممبینی افزود: شرایط کرونایی دستاوردهایی در حوزه قضایی به همراه داشت که دادرسی الکترونیکی یکی از این موارد است، از ابتدای کرونا دادرسی ها به صورت الکترونیکی انجام می شود و هیچ زندانی را برای شنیدن اظهاراتش  به دادگاه نمی آوریم و  به منظور  رعایت مسائل بهداشتی به صورت ویدئو کنفرانس اظهارات آنها را ثبت می کنیم .
وی افزود: مردم در خانه ها در هر نقطه ای از دنیا با استفاده از سامانه می توانند در دادگاه حاضر و اظهاراتشان را بیان کنند و قاضی نیز تصمیم بگیرد، نیاز به حضور فیزیکی در دادگاه نیست که این امر  کمک بزرگی به ویژه برای افرادی که از نظر جسمی نباید در دادگاه حاضر شوند، است البته 
برخی موارد  نیاز است مردم اظهارات خود را حضوری به همکاران ارائه کنند. 
وی اضافه کرد: سامانه نوبت دهی برای دادگاه در نظر گرفته شده که مردم می توانند از این خدمات نیز بهره مند شوند. 
ممبینی با اشاره به اینکه حدود ۹۰ درصد ابلاغ ها به صورت الکترونیکی انجام می شود گفت: سالانه حدود ۱۰۰هزار برگ برای ابلاغیه ها صادر می شد  که اکنون حدود ۹۰ هزار ابلاغ  به صورت الکترونیکی انجام می شود و به این میزان  در مصرف برگه و تردد ماموران صرفه جویی می شود .
وی افزود: به علت سخت بودن نوبت دهی  ملاقات با زندانی در شرایط کرونایی سامانه ملاقات با زندانی در حال راه اندازی است که در صورت فعال سازی هر خانواده در خانه خود می تواند با زندانی خود به صورت تصویری صحبت کند.
ممبینی پیشرفت هوشمند سازی در قوه قضائیه را نسبت به سایر سازمان ها بیشتر دانست و گفت:  امیدواریم با ارتقای سامانه ها مردم  بتوانند کارهای خود را راحت تر انجام دهند. 
وی گفت: امر قضا مستلزم برخی استعلام ها از سایر ادارات است که با اجرای طرح هوشمندسازی، اطلاعاتی که بخواهیم از سایر ادارات مانند پزشکی قانونی، بانک مرکزی و ثبت احوال  بگیریم به  صورت الکترونیکی و آنلاین  انجام می شود. .
وی افزود: باتوجه به وضعیت کرونا و کوتاه شدن زمان فعالیت انتظار می رفت عملکرد نیز نصف شود ولی علاوه بر مختومه شدن پرونده های امسال، ۲۰ درصد پرونده های پارسال نیز مختومه شد.

رئیس اداره دادگستری شهرستان دزفول در بخش دیگری از سخنانش شهادت دکتر بهشتی و ۷۲ از کارگزاران قضایی و هفته قوه قضائیه و حسن اعتماد  مردم از دستگاه قضایی و انتخاب رئیس قوه قضائیه به عنوان رئیس جمهوری را تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد ریاست جمهوری منتخب جوابگوی این حسن اعتماد و انتخاب مردم باشد و همچون قوه قضائیه  شاهد اقدامات تحول گونه در قوه مجریه نیز باشیم .
ممبینی از مردم که با وجود مشکلات  حضور پررنگی  در انتخابات داشتند نیز قدردانی کرد که حماسه دیگری برای نظام جمهوری اسلامی آفریدند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار