تلاش فولاد خوزستان در شرایط سخت تحریم ها و کرونا در احیای چرخه اقتصادی و تولید کشور قابل تحسین است

تاریخ انتشار: شنبه 12 تیر 1400 | 10:04 ق.ظ
تلاش فولاد خوزستان در شرایط سخت تحریم ها و کرونا در احیای چرخه اقتصادی و تولید کشور قابل تحسین است معاون وزیر صمت و رییس هیات عامل ایمیدرو در نشست تخصصی با مدیرعامل و مسئولان شرکت فولاد خوزستان، تلاش این مجموعه را در شرایط سخت تحریم ها و کرونا در احیای چرخه اقتصادی و تولید کشور، قابل تحسین دانست.  نشست تخصصی وجیه الله جعفری معاون وزیر صمت و رییس هیات عامل سازمان ایمیدرو، ۱۰ تیرماه […]
معاون وزیر صمت و رییس هیات عامل ایمیدرو در نشست تخصصی با مدیرعامل و مسئولان شرکت فولاد خوزستان، تلاش این مجموعه را در شرایط سخت تحریم ها و کرونا در احیای چرخه اقتصادی و تولید کشور، قابل تحسین دانست.
 نشست تخصصی وجیه الله جعفری معاون وزیر صمت و رییس هیات عامل سازمان ایمیدرو، ۱۰ تیرماه ۱۴۰۰ با حضور نورالله حسن‌زاده معاون اقتصادی استاندار خوزستان، امیرحسین نظری رییس سازمان صمت خوزستان، امین ابراهیمی مدیرعامل، رضا طاهری رییس هیات مدیره و جمعی از مسئولان ارشد شرکت فولاد خوزستان در سالن کنفرانس مهمانسرای نور دویست دستگاه برگزار شد.
 
 
معاون وزیر صمت و رییس هیات عامل سازمان ایمیدرو در ابتدای این نشست ضمن تبریک به مناسبت روز صنعت و معدن، اظهار داشت: نقش فولاد خوزستان از ابتدای تاسیس با تولید شمش فولادی برای زنجیره های پایین دستی و همچنین تامین ارز کشور در بخش صادرات اثرگذار بوده است.
 
وی افزود: پویایی شرکت فولاد خوزستان هم در اشتغال جوانان و هم بر توسعه منطقه تاثیرگذار است. به طور قطع تکمیل زنجیره ارزش فولاد خوزستان به عنوان یک شرکت پایه در کشور مورد توجه زنجیره تولید فولاد می باشد. سازمان ایمیدرو نیز تلاش می‌کند که از توسعه فولاد خوزستان در جهتی که بتواند به رشد اقتصادی کشور کمک کند، حمایت نماید. 
 
جعفری در رابطه با ایفای نقش مسئولیت های اجتماعی شرکت فولاد خوزستان در سال های اخیر اظهار داشت: این مجموعه در زمان بروز مشکلات در استان همچون سیل و کرونا، حمایت همه جانبه ی خود را به صورت مستمر انجام داده است.
 
رییس هیات عامل سازمان ایمیدرو گفت: امروزه با وجود تحریم ها و کرونا، فعالیت زنجیره معدن و فولاد کشور پابرجاست و شاهد رشد تولید هستیم.
 
وی گفت: در سال گذشته به میزان ۳/۴۵ میلیارد دلار طرح افتتاح شده است. در سال جاری نیز پیش بینی می شود به ارزش ۲ میلیارد دلار طرح افتتاح گردد. این امر نشان دهنده پویایی صنعت فولاد و معدن است. در سال گذشته با صادرات در حوزه ی مس و فولاد بسیاری از مشکلات در زمینه ارزی برطرف شد. جا دارد از نقش موثر مجموعه فولاد خوزستان در صادرات و ارزآوری تقدیر و تشکر نمایم.
 
جعفری افزود: ظرفیت ایجاد شده در تولید کنسانتره بیش از تولید سنگ آهن است. امروزه زنجیره ارزش به هم نزدیک شده اما ظرفیت ها در حال پیشی گرفتن از میزان تولید مواد اولیه زنجیره قبلی هستند. این مشکلی است که به عنوان اولین نکته از سوی شرکت فولاد خوزستان مطرح شده است. 
 
معاون وزیر صمت ادامه داد: دومین نکته کمبود و افزایش قیمت حامل های انرژی می‎باشد. این امر به طور قطع بر میزان تولید اثرگذار خواهد بود. پرداختن به چنین مشکلی نیازمند رسیدگی در سال‌های پیشین بوده است. اگر از هم اکنون چاره اندیشی کنیم، در سه سال آینده مشکلات کمتری خواهیم داشت. یکی از راه حل‌ ها احداث نیروگاه تولید برق می باشد که در حال مذاکره و هماهنگی با وزارت نیرو هستیم. در تلاش هستیم که ۱۰ هزار مگاوات برق برای تشویق میان شرکت های تولیدی بزرگ تقسیم نماییم. البته در این بازه زمانی از مدیریت انرژی نباید غافل شویم.
 
وی افزود: ظرفیت ذخایر معادن با فاصله زمانی ۱۲ ساله به انتها خواهد رسید. لیکن تامین مواد اولیه چند راه حل دارد، نخست آن‌ که نیاز به اکتشاف ذخایر جدید در حوزه سطحی و عمقی است. راه دیگر تامین مواد اولیه، بستن قرارداد با سازمان زمین شناسی با محوریت ایمیدرو و مشارکت شرکت های بزرگ فولادی در طرح‌های اکتشافی جدید است. روش دیگر تامین مواد اولیه از خارج کشور می‌باشد که نیاز است با گروه اقتصادی ایمیدرو جلساتی برگزار و طرح تامین مواد از کشورهای دیگر بررسی شود.
 
رییس هیات عامل ایمیدرو تاکید داشت: در وزارتخانه صمت، شورایی وجود دارد که نظارت بر عملکرد معادن را عهده دار است، یکی دیگر از راه‌های تامین مواد اولیه استفاده از مفاد قانونی زیر نظر شورای یادشده است.
 
وی با اشاره به نیاز مبرم واکسیناسیون کارکنان صنعت فولاد خاطر نشان کرد: با برگزاری جلسات با وزیر صمت، اجرایی شدن طرح واکسیناسیون کارکنان بخش صنعت قابل پیگیری می‌باشد.
 
در ادامه نورالله حسن‌ زاده معاون اقتصادی استاندار خوزستان در نشست معاون وزیر صمت با مدیران ارشد شرکت فولا خوزستان گفت: از هر کمکی برای پیشبرد چرخه اقتصادی استان فروگذار نخواهیم بود.
 
وی افزود: نیاز است از تمام ظرفیت‌های تولیدی کارخانه ها همچون فولاد خوزستان استفاده شود؛ توسعه شرکت فولاد خوزستان یقینا اشتغال جوانان و پیشرفت اقتصاد استان را به همراه دارد.
 
حسن زاده تاکید داشت: با توجه به فعالیت شرکت فولاد خوزستان، لازم است ستاد اقتصاد مقاومتی و شورای برنامه ریزی و توسعه استان خوزستان طی مکاتبه ی با سازمان راه و شهرسازی خوزستان، تملک زمین‌ های مورد نیاز شرکت فولاد خوزستان را برای توسعه اقتصادی هر چه بیشتر استان در اختیار این شرکت قرار دهد.
 
امین ابراهیمی مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در این نشست اظهار داشت: فولاد خوزستان به ۲۸ کشور در ۴ قاره جهان صادرات محصول دارد. اولویت های سرمایه گذاری و تمرکز استراتژیک این شرکت، تامین پایدار کنسانتره و سنگ آهن، تکمیل زنجیره ارزش، تامین پایدار انرژی و بازاریابی استراتژیک است.
 
وی افزود: شرکت فولاد خوزستان میزان تولید خود را از ۳ میلیون و ۴۳۹ هزار تن در سال ۱۳۹۴ به ۳ میلیون و ۷۸۳ هزار تن در سال ۱۳۹۹ رسانده است.
 
مدیرعامل فولاد خوزستان در پایان خاطر نشان کرد: مهم‌ ترین برنامه‌ های عملیاتی در سال جاری تولید ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تن شمش فولادی، به ظرفیت رساندن کارخانه احیا مستقیم، تکمیل پروژه فولاد سازی شادگان و همچنین تملک شرکت فولاد اکسین در راستای تکمیل زنجیره ارزش است.
 
قائم مقام مدیرعامل فولاد خوزستان در امور بهداشت و سلامت کارکنان در پایان این نشست تخصصی اظهار داشت: با وجود کاهش ساعت کاری در تمامی سازمان‌ ها در ایام کرونا، تولید در فولاد خوزستان حتی یک ساعت کاهش نیافته است.
 

علیرضا مخبر دزفولی افزود: همانگونه که برای پاکبانان تلاشگر واکسیناسیون برنامه ریزی و در نظر گرفته شده است،‌ برای سلامت کارکنان شرکت فولاد خوزستان و سایر کارکنان این صنعت در کشور نیز که نقش بسزایی در چرخه اقتصادی ایفا می‌کنند، طرح واکسیناسیون در نظر گرفته شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار