کشت سورگوم علوفه‌ای در بیش از ۳ هزار هکتار از مزارع خوزستان

تاریخ انتشار: شنبه 12 تیر 1400 | 10:27 ق.ظ
کشت سورگوم علوفه‌ای در بیش از ۳ هزار هکتار از مزارع خوزستان تورج نوروزی معاون بهبود تولیدات گیاهی خوزستان  گفت: کشت سورگوم در خوزستان سابقه دیرینه دارد و هرساله بین ۳ الی ۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شوش، دشت آزادگان، حمیدیه، شادگان، باوی و  ماهشهر به کشت این محصول اختصاص می یابد. او افزود: در خوزستان کشت سورگوم به صورت علوفه سبز مورد نیاز است که به صورت […]

تورج نوروزی معاون بهبود تولیدات گیاهی خوزستان  گفت: کشت سورگوم در خوزستان سابقه دیرینه دارد و هرساله بین ۳ الی ۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شوش، دشت آزادگان، حمیدیه، شادگان، باوی و  ماهشهر به کشت این محصول اختصاص می یابد.

او افزود: در خوزستان کشت سورگوم به صورت علوفه سبز مورد نیاز است که به صورت مکانیزه انجام و کشت این محصول از اوایل اردیبهشت ماه آغاز و در طول دوره رشد این علوفه سبز ۴ تا ۵ چین برداشت می‌شود.

نوروزی بیان داشت: سورگوم توانایی تولید علوفه زیادی را دارد و میانگین عملکرد آن ۶۵ تا ۷۰ تن در هکتار است که دارای ارزش غذایی بالایی برای خوراک دام بوده و سازگار با شرایط آب و هوایی خوزستان است،  همچنین مصرف تازه آن از سوی دام و قرار گرفتن در تناوب زراعی استان از نکات مهم کشت سورگوم است.

سورگوم گیاهی است از مجموعه غلات‌ها که در ایران از آن به عنوان ذرت خوشه‌ای نام برده می‌شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار