نگران ورود موج جدید بیماری به خوزستان هستیم

تاریخ انتشار: یکشنبه 13 تیر 1400 | 11:11 ق.ظ
نگران ورود موج جدید بیماری به خوزستان هستیم رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: نگران ورود موج جدید بیماری به خوزستان هستیم لذا از مردم تقاضا داریم رعایت پروتکل های بهداشتی را جدی بگیرند.  دکتر فرهاد ابول نژادیان روز شنبه در حاشیه نشست ستاد کرونا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: موج پنجم بیماری از جنوب شرقی کشور شروع شده و در […]

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: نگران ورود موج جدید بیماری به خوزستان هستیم لذا از مردم تقاضا داریم رعایت پروتکل های بهداشتی را جدی بگیرند.
 دکتر فرهاد ابول نژادیان روز شنبه در حاشیه نشست ستاد کرونا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: موج پنجم بیماری از جنوب شرقی کشور شروع شده و در حال گسترش به تمامی نقاط کشور است لذا هم استانی های عزیز باید تا حد امکان از خود مراقبت کنند.

وی با بیان اینکه در هفته گذشته ۲ شهر اندیمشک و امیدیه در وضعیت قرمز و بهبهان از حالت زرد به نارنجی تبدیل شد افزود: آمار بیماران در این سه شهرستان افزایشی و قدری نگران کننده است همچنین آمار بیماران سرپایی شهرستان حمیدیه که در مجاورت اهواز قرار دارد صعودی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: به نظر می رسد ورود موج جدید بیماری از منطقه جنوب شرق استان است. معمولا هر موقع آمار بیماران سرپایی افزایشی شود ۲ هفته بعد میزان بستری ها افزایشی خواهد شد. خوشبختانه تاکنون آمار بستری های خوزستان کاهشی بوده اما آنچه که ما رانگران می کند افزایش بیماران سرپایی در شهرستان های امیدیه، اندیمشک، حمیدیه و بهبهان است.

وی افزود: از مردم خوزستان تقاضا دارم همکاری و همراهی بیشتری با ستاد استانی کرونا داشته و رعایت پروتکل های بهداشتی را با جدیت بیشتری پیگیری کنند و مخصوصا در این روزها که ویروس متاسیون یافته نوع دلتا وارد کشور شده نشست های خانوادگی را تعطیل کنند.

ابول نژادیان گفت: پیش از این اعلام کردیم که سفر به استان های هرمزگان و سیستان و بلوچستان قطع شود. همچنین اولین استانی بودیم که از حدود ۲ هفته پیش پروازهای کیش به اهواز را معلق کردیم و این موضوع کمک کرد تا کمتر درگیر بیماری شویم.

مردم از سفر به استان های جنوب شرق پرهیز کنند

وی ادامه داد: در حال حاضر وضعیت چابهار قرمز است لذا از مردم خوزستان تقاضا می شود از سفر به استان های جنوب شرق پرهیز کرده و کارهای غیرضروری در آن مناطق را به زمان دیگری موکول کنند. هم استانی هایی که در عسلویه، کنگان، دیر و مخصوصا شهرهای نفتخیز استان بوشهر فعالیت می کنند اگر چنانچه علائمی دارند از سفر به خوزستان خودداری کنند تا خانواده آنها درگیر نشوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: علائم بالینی موج جدید بیماری بیشتر به صورت آبریزش بینی، گلودرد و خارش چشم بوده و چند روز بعد افراد شروع به سرفه می کنند در حالی که سوش قبلی علائم آن تب، لرز و سرفه بود. اگر کسی در روزهای اخیر آبریزش بینی، سرفه و عطسه داشت، ممکن است به سوش جدید بیماری مبتلا شده باشد لذا باید بیشتر مراقب باشد.

وی همچنین از اصناف و بازاریان خوزستان خواست دستورالعمل های بهداشتی را بیشتر رعایت کنند تا ناچار به اعمال محدودیت های کرونایی در استان نشویم و یا شرایط به نحوی قرمز شود که مجبور به تعطیلی بخش هایی از بازار شویم.

۲۱۸ هزار نفر خوزستانی در مقابل کرونا واکسینه شدند

ابول نژادیان به واکسیناسیون ۲۱۸ هزار خوزستانی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تعداد واکسنی که وارد استان شده محدود است و اگر ۳۰ هزار عدد واکسن تحویل خوزستان شود دوز دوم واکسن افرادی که واکسن زده اند به پایان می رسد.

وی در خصوص بازگشایی مدارس و دانشگاه ها افزود: برای بازگشایی دانشگاه ها حتما لازم است واکسن در اختیار استان قرار گیرد تا بتوانیم مدارس و دانشگاه ها را واکسینه کنیم. امیدواریم در هفته پیش رو سهمیه واکسن بیشتری تحویل خوزستان شود تا افراد زیادتری را واکسینه کنیم.

ابول نژادیان گفت: ما این آمادگی را داریم در همه شهرهای استان تا روزی ۱۵۰ هزار نفر را واکسینه کنیم اما به شرطی که واکسن به دستمان برسد. امیدواریم در تیر و مردادماه واکسن بیشتری در اختیارمان قرار گیرد و بتوانیم دانش آموزان، دانشجویان، معلمان و اساتید را واکسینه کنیم.

در حال حاضر ۲ شهرستان خوزستان در حالت قرمز، ۱۲ شهرستان نارنجی و ۱۳ شهرستان زرد کرونایی هستند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار