ماجرای صید مرغ در آبادان! / خاطیان بازداشت شدند

تاریخ انتشار: دوشنبه 14 تیر 1400 | 11:25 ق.ظ
ماجرای صید مرغ در آبادان! / خاطیان بازداشت شدند مدیر آبفای آبادان درخصوص ویدیویی از صید مرغ در این شهرستان، اعلام کرد: خاطیان شناسایی شده و به مراجع قضایی معرفی شدند.

 

ماجرای صید مرغ در آبادان! / خاطیان بازداشت شدند

 در حالیکه روزهای اخیر شاهد اتلاف گونه‌های مختلف آبزی، پرنده و احشام بر اثر بی‌آبی و کم آبی در تالاب‌ها، هور و رودخانه‌ها بوده‌ایم، تصاویری در فضای مجازی دست به دست شد که بر اساس آن مشخص می‌کرد تعدادی مرغ از یک کانال آب در منطقه روستای خضر آبادان صید می‌شود.

این مرغ‌ها در کانال آبیاری نخیلات رها شده‌ بودند که در بین آنها تعدادی مرغ زنده هم وجود داشت! نکته قابل تأمل در این خصوص ، وجود یک ایستگاه تصفیه خانه آب روستایی در نزدیکی این رخداد است که از آب این کانال هم بهره می‌برد.

علت این اتفاق تا روز گذشته مشخص نبود تا اینکه امروز، اخباری مبنی بر شناسایی خاطیان آلودگی احتمالی و رهاسازی مرغ‌ها در کانال آب و معرفی آنها به مراجع قضایی خبرساز شد.

بر همین اساس و پس از انتشار تصاویر این مرغ‌ها در کانال روباز آب، تیمی متشکل از بازرسان به محل مورد نظر اعزام و موضوع مورد بررسی دقیق و کامل قرار گرفت.

مدیر آبفای شهرستان آبادان در این باره گفت: با توجه به احتمال آلودگی آب تأسیسات شلحه ثوامر که بخشی از آب پاک تعدادی از روستا‌ها را نیز تأمین می‌کند، پس از اخذ گزارش های مردمی با دستور مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان آبادان برداشت و انتقال آب در این تاسیسات متوقف شد.

مصطفی مهران‌فر ادامه داد: تا پایان رفع کامل آلودگی احتمالی آب تأسیسات ثوامر و آزمایش نهایی کیفیت، آب از محل تأسیسات شهید کشتکار به روستا‌ها منتقل می‌شود.

وی با بیان اینکه با بررسی‌ها و پیگیری‌های گروه بازرسی آبفای منطقه آبادان، افراد خاطی که باعث آلودگی احتمالی آب این کانال شدند شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند، گفت: هم اکنون نیز گروه پاک سازی امور آب و فاضلاب شهرستان آبادان در محل کانال آبیاری نخیلات و تاسیسات ثوامر در حال اقدامات و آزمایشات لازم هستند.

منبع خبرگزاری فارس از آبادان


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار