وقتی استاندارخوزستان از کشاورزان بخواهددرمدیریت منابع آبی به میدان بیایند؛کشاورزان ،شلتوک نکارید!

تاریخ انتشار: دوشنبه 14 تیر 1400 | 09:35 ق.ظ
وقتی استاندارخوزستان از کشاورزان بخواهددرمدیریت منابع آبی به میدان بیایند؛کشاورزان ،شلتوک نکارید! قاسم سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کشت شلتوک در این شرایط سخت بی آبی نه تنها اشتباه است بلکه به دلیل کمبود آب در نهایت خود کشاورز نیز دچار ضرر و زیان می شود. وی با اشاره به بازدید خود از وضعیت تالاب هورالعظیم افزود: با رهاسازی آب از سد کرخه بخشی […]

قاسم سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کشت شلتوک در این شرایط سخت بی آبی نه تنها اشتباه است بلکه به دلیل کمبود آب در نهایت خود کشاورز نیز دچار ضرر و زیان می شود.

وی با اشاره به بازدید خود از وضعیت تالاب هورالعظیم افزود: با رهاسازی آب از سد کرخه بخشی از تالاب آبگیری شده است اما همچنان شرایط بحرانی است و یکی از مشکلاتی که وجود دارد کشت شلتوک در مسیر رودخانه کرخه و تالاب هورالعظیم است.

استاندار خوزستان گفت: اگر این تالاب خشک شود باعث بروزطوفان ریزگردهای خطرناکی در استان خواهد شد.

وی در ادامه همچنین با اشاره به دیدار هفته گذشته خود با وزیرجهاد کشاورزی ادامه داد: در این دیدار خواستار تامین سهمیه ماهانه یکصد تن مرغ منجمد برای خوزستان شدم که در این خصوص قول مساعد دادند.

قاسم سلیمانی دشتکی با ارایه گزارشی در خصوص انعکاس مشکل پرداخت خسارت سیل به کشاورزان به وزیر تصریح کرد: ۳۸ درصد خسارت کشاورزان آسیب دیده از سیل ۹۸ هنوز پرداخت نشده است که بالغ بر دو هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال است.

وی بیان کرد: قول مساعد برای پرداخت باقی خسارت سیل به کشاورزان خوزستان و تخصیص مرغ منجمد به صورت ماهانه به استان از سوی وزارت جهاد کشاورزی داده شده است.

کاهش جوجه‌ریزی نسبت به سال گذشته

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان درخصوص میزان جوجهریزی در استان اذعان کرد: در خرداد ماه ۲۰ درصد و در تیر ماه ۳۰ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش جوجه ریزی در استان ثبت شده است.

خدارحم امیری زاده افزود: با این میزان جوجه ریزی شرایط سختی را در بحث تامین و توزیع مرغ در استان خواهیم داشت به همین منظور باید برای تامین مرغ یا گوشت قرمز منجمد در استان برنامه ریزی شود.

وی گفت: طبق بخشنامه وزارت جهاد کشاورزی مرغداری هایی که تا ۹۰درصد تولید مرغ خود را به کشتارگاه ها تحویل ندهند امکان جوجه ریزی را ندارند و همین موضوع باعث شد اغلب مرغداری‌های استان امکان جوجه ریزی را نداشته باشند.

امیری زاده بیان کرد: طبق نامه نگاری که با وزارت جهاد کشاورزی انجام دادیم موافقت شد که در صورت تعهد کتبی مرغدار و یا معرفی آن به تعزیرات در صورت تحویل ندادن مرغ تولیدی بر اساس میزان تعیین شده امکان جوجه ریزی را داشته باشد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به اینکه در حال حاضر روزانه ۲۷۰ تن مرغ کشتار روز در استان توزیع می‌شود بیان کرد: با توجه به اینکه در فصل تابستان اغلب استان‌های کشور با کمبود تولید مرغ مواجه هستند استان های معین خوزستان نیز امکان تامین و ارسال مرغ مورد نیاز به استان را ندارند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار