۸۰۰ مگاوات برق تولیدی بخش خصوصی به ظرفیت شبکه خوزستان اضافه شد

تاریخ انتشار: دوشنبه 14 تیر 1400 | 11:31 ق.ظ
۸۰۰ مگاوات برق تولیدی بخش خصوصی به ظرفیت شبکه خوزستان اضافه شد وزارت نیرو کیومرث زمانی دوشنبه اظهار داشت : برای جبران بخشی از کاهش ۶۰ درصدی تولید برق نیروگاه‌های برقابی که به واسطه خشکسالی رخ داده است با پیگیری‌ به عمل آمده ۸۰۰ مگاوات برق تولیدی نیروگاه‌های بخش خصوصی با توافق انجام شده و قیمت ترجیحی برای چهار ماهه پیک به شبکه برق استان خوزستان افزوده شد. وی افزود: نیروگاه […]

وزارت نیرو کیومرث زمانی دوشنبه اظهار داشت : برای جبران بخشی از کاهش ۶۰ درصدی تولید برق نیروگاه‌های برقابی که به واسطه خشکسالی رخ داده است با پیگیری‌ به عمل آمده ۸۰۰ مگاوات برق تولیدی نیروگاه‌های بخش خصوصی با توافق انجام شده و قیمت ترجیحی برای چهار ماهه پیک به شبکه برق استان خوزستان افزوده شد.

وی افزود: نیروگاه شرکت فجر انرژی خلیج فارس در منطقه ویژه بندر امام و ماهشهر ۵۲۰ مگاوات، نیروگاه غرب کارون شرکت مپنا به میزان ۲۶۰ مگاوات و نیروگاه پالایشگاه آبادان حدود ۲۰ مگاوات از توان تولیدی خود را به شبکه  سراسری و محلی تزریق می کنند.

سخنگوی صنعت برق جنوب غرب کشور تصریح کرد: یکی از دلایل رفع کامل خاموشی های برنامه ریزی شده در خوزستان در خردادماه سال جاری، اضافه شدن این ظرفیت های تولیدی به شبکه بوده است.

زمانی ادامه داد: در حال حاضر با کاهش بیش از پیش ذخائر برقابی و محدودیت در تولید این نیروگاه ها و مدیریت مصرف در صنعت و کاهش ساعت کاری ادارات، نیاز به واردات حدود چهار هزار مگاوات دیگر از شبکه برق سراسری حتی در ساعات غیر پیک می باشد که بیش از سه هزار مگاوات آن معمولا از شبکه سراسری تامین و مابقی بصورت افزایش محدودیت به صنعت و تا حدی محدودیت شهری اعمال می گردد.

وی از مشترکان تحت نظارت شبکه برق خوزستان در ۲ استان کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان تقاضا کرد با مدیریت مصرف ضمن کاهش هزینه های برق مصرفی خود، تلاشگران صنعت برق را در خدمات رسانی بهتر و کاهش محدودیت ها و پایدار نگه داشتن شبکه یاری رسانند.

بر اساس این گزارش، ظرفیت منصوبه تولید نیروی برق استان خوزستان در بخش انتقال برابر با ۱۳ هزار و ۱۹۶ مگاوات بوده که از این مقدار ظرفیت منصوبه بخش آبی هشت هزار و ۱۶۹ مگاوات و بخش حرارتی پنج هزار و ۲۷ مگاوات است. ظرفیت منصوبه بخش DG (تولید پراکنده) نیز ۱۳۹ مگاوات است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار