خاموشی‌های خوزستان از روی ناچاری است / اتمام ۷۵ درصد ذخایر نیروگاه‌های برق‌آبی

تاریخ انتشار: سه شنبه 15 تیر 1400 | 10:21 ق.ظ
خاموشی‌های خوزستان از روی ناچاری است / اتمام ۷۵ درصد ذخایر نیروگاه‌های برق‌آبی سخنگوی صنعت برق جنوب غرب کشور با اشاره به خاموشی‌های روزانه در شهرهای خوزستان گفت: این شرایط از روی ناچاری است و چاره دیگری وجود ندارد؛ اگر این محدودیت‌های برنامه‌ریزی شده اعمال نشود، احتمال مواجهه با خاموشی‌های گسترده و سراسری بسیار زیاد است که یک فاجعه محسوب می‌شود. کیومرث زمانی اظهار کرد: در این روزهای […]

سخنگوی صنعت برق جنوب غرب کشور با اشاره به خاموشی‌های روزانه در شهرهای خوزستان گفت: این شرایط از روی ناچاری است و چاره دیگری وجود ندارد؛ اگر این محدودیت‌های برنامه‌ریزی شده اعمال نشود، احتمال مواجهه با خاموشی‌های گسترده و سراسری بسیار زیاد است که یک فاجعه محسوب می‌شود.

کیومرث زمانی اظهار کرد: در این روزهای بسیار داغ، مردم خوزستان در حال تجربه یک سری خاموشی‌ها هستند که این وضعیت، مطلوب و شایسته مردم نیست و عذرخواهی می‌کنم.

وی افزود: این شرایط از روی ناچاری است و چاره دیگری وجود ندارد؛ اگر این محدودیت‌های برنامه‌ریزی شده اعمال نشود، احتمال مواجهه با خاموشی‌های گسترده و سراسری بسیار زیاد است که یک فاجعه محسوب می‌شود.

سخنگوی صنعت برق جنوب غرب کشور گفت: بنابراین برای جلوگیری از خاموشی سراسری، به صورت پراکنده و برنامه‌ریزی شده خاموشی‌هایی در سطح استان خوزستان اعمال شده است. این وضعیت تنها مخصوص خوزستان نیست و این خاموشی‌ها در استان‌های دیگر بیشتر است.

زمانی تصریح کرد: دماهای ۵۰ درجه و بالاتر قابل تحمل نیستند و اعمال خاموشی در این وضعیت با حیات انسان‌ها سر و کار دارد. با تلاش‌های انجام‌شده در اول خردادماه ۸۰۰ مگاوات از ظرفیت خارج از شبکه کمک گرفتیم و صنایع را تا حد ممکن محدود کردیم و از خاموشی در استان خوزستان جلوگیری شد.

وی بیان کرد: در حال حاضر شرایط نیروگاه‌های برق‌آبی به حدی رسیده است که ۷۵ درصد از ذخایرشان را از دست داده‌اند.

سخنگوی صنعت برق جنوب غرب کشور که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، گفت: اکنون که در ابتدای تابستان هستیم، ظرفیت نیروگاه‌های برق آبی خوزستان ۲۵ درصد ذخایر یک سال نرمال است. اگر این وضعیت مدیریت نشود، ممکن است خاموشی‌های گسترده‌تری رخ دهد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار