خوزستان میزبان اولین همایش فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی کشور

تاریخ انتشار: سه شنبه 15 تیر 1400 | 12:00 ب.ظ
خوزستان میزبان اولین همایش فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی کشور دبیرکل انجمن فرهنگ سازی توسعه اقتصاد مقاومتی کشور گفت: اقتصادمقاومتی یک اقتصاد پویا، زنده و مردم نهاد است. علی عباسی لرکی افزود:انجمن فرهنگسازی توسعه اقتصاد مقاومتی برای پیشبرد سیاست‌های ٢۴گانه اقتصاد مقاومتی، ابلاغیه سال٩٢ توسط مقام معظم رهبری در اقتصاد کشور تشکیل شده است.   وی گفت: ما در طول چهارسال ٣٠کارگروه تخصصی بعنوان راهبرد در […]

دبیرکل انجمن فرهنگ سازی توسعه اقتصاد مقاومتی کشور گفت: اقتصادمقاومتی یک اقتصاد پویا، زنده و مردم نهاد است.

علی عباسی لرکی افزود:انجمن فرهنگسازی توسعه اقتصاد مقاومتی برای پیشبرد سیاست‌های ٢۴گانه اقتصاد مقاومتی، ابلاغیه سال٩٢ توسط مقام معظم رهبری در اقتصاد کشور تشکیل شده است.  

وی گفت: ما در طول چهارسال ٣٠کارگروه تخصصی بعنوان راهبرد در سطح کشور با حضور نخبگان صنایع مختلف در کشور تشکیل داده ایم.

عباسی لرکی افزود: از جمله فعالیت‌های این انجمن پایش و جستجوی نقاط ضعف و قوت اقتصاد کشور در گام دوم انقلاب اسلامی و ارائه راهکار‌های برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور است.

وی گفت: همچنین ایجاد چگونگی شبکه تامین توزیع کالا در سطح کشور، نحوه حمایت از تولید و رفع موانع تولید، شناخت بازار‌های هدف و نحوه ورود به آن، آسیب شناسی سیستم بانکی در بخش‌های تولید و رفع آن، ایجاد چرخه سالم تجارت، ریشه یابی بروز فساد و ریشه کنی آن، شناخت و جلوگیری از خسارت به تولید از دیگر اهداف این انجمن است.

عباسی لرکی از دیگر اهداف کاری این انجمن را شامل بررسی خصوصی سازی سالم، ایجاد رویه‌های روشن و شفاف بمنظور شکوفایی اقتصاد، طرح‌های تشویقی برای تولیدکنندگان، تاثیر فضای مجازی و ضرورت راه اندازی شبکه ملی اطلاعات جهت فعالیت فعالان اقتصادی، اصل ۴۴ و چگونگی پیاده سازی آن در اقتصاد کشور دانست.

وی افزود: این اهداف بررسی، تدوین و آماده برای ابلاغ به سازمان‌ها ادارات و کارگروه‌های اقتصادی کشور هستند.

دبیرکل انجمن فرهنگ سازی توسعه اقتصاد مقاومتی کشور بااشاره به اینکه خوزستان یکی از استان‌های مهم در صنعت کشور است گفت: همایش‌های متعددی در زمینه ظرفیت خوزستان با حضور نخبگان صنعت کشور برگزار شده است.

عباسی لرکی گفت: ما اگر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را فقط در حوزه نفت و گاز و انرژی در جای جای استان اجرا کنیم شاهد کاهش نرخ بیکاری، پویایی صنعت و انعکاس آن به سراسر کشور خواهیم شد.

وی با بیان اینکه در حوزه‌های غیرنفتی نیز ظرفیت صنایع در خوزستان قابل ملاحظه است گفت: با توزیع و تحقق گفتمان عدالت اجتماعی در استان با وجود صنایع معادن و ذخایر بی نظیر میتوان با اتکا به سیاست‌های اقتصادمقاومتی گام‌های بلندی برداشت.

وی اعلام کرد: اولین همایش استانی فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی کشور تابستان ١۴٠٠ در خوزستان برگزار خواهد شد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار