آب کشاورزی برای کشت فصلی خوزستان تأمین شود

تاریخ انتشار: سه شنبه 15 تیر 1400 | 11:11 ق.ظ
آب کشاورزی برای کشت فصلی خوزستان تأمین شود قاسم سلیمانی دشتکی ظهر دوشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان با موضوع بررسی شرایط خشک‌سالی و توزیع آب در حوضه رودخانه دز با اشاره به خشک‌سالی عمیق در سال جاری آبی و ممنوعیت کشت شلتوک گفت: همه مسئولان ذی‌ربط باید با هماهنگی و اقناع سازی کشاورزان از کشت شلتوک جلوگیری کنند. وی افزود: […]

قاسم سلیمانی دشتکی ظهر دوشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان با موضوع بررسی شرایط خشک‌سالی و توزیع آب در حوضه رودخانه دز با اشاره به خشک‌سالی عمیق در سال جاری آبی و ممنوعیت کشت شلتوک گفت: همه مسئولان ذی‌ربط باید با هماهنگی و اقناع سازی کشاورزان از کشت شلتوک جلوگیری کنند.

وی افزود: در عین حال کشت فصلی که قولش داده شده باید محقق و آب مورد نیاز کشت فصلی تأمین شود چون در این شرایط سخت اگر بنا باشد کشت فصلی نیز صورت نگیرد، فشار مضاعفی بر کشاورزان وارد خواهد شد که به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه مدیریت مصرف آب باید به شیوه‌ای باشد که بخش‌های مختلف همچون صنایع نیشکر دچار ورشکستگی و یا بحران جدی نشود، بیان کرد: در این شرایط که منابع آبی با محدودیت قابل ملاحظه‌ای مواجه است باید با کار کارشناسی، همه جانبه نگر و تصمیمات عاقلانه و منطقی، این دوره را مدیریت کنیم.

سلیمانی عنوان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته بخشی از خسارات کشاورزان از سیل ۹۸ پرداخت شد و در عین حال امسال با توجه به خشک‌سالی شدید امید است که کشاورزان خوزستانی با مصوبه منع کشت شلتوک همراهی و همکاری کنند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار