تعارض در توزیع آب حوضه “دز” / نمی‌توانیم همه را راضی کنیم

تاریخ انتشار: سه شنبه 15 تیر 1400 | 10:28 ق.ظ
تعارض در توزیع آب حوضه “دز” / نمی‌توانیم همه را راضی کنیم رئیس سازمان آب و برق خوزستان گفت: هر تصمیم‌گیری که در خصوص حوضه دز انجام شود، قطعا تبعات خاص خود را خواهد داشت و نمی‌توانیم در توزیع آب در حوضه دز همه را راضی کنیم. فرهاد ایزدجو در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران خوزستان با موضوع بررسی شرایط خشکسالی و توزیع آب در بخش‌های مختلف […]

رئیس سازمان آب و برق خوزستان گفت: هر تصمیم‌گیری که در خصوص حوضه دز انجام شود، قطعا تبعات خاص خود را خواهد داشت و نمی‌توانیم در توزیع آب در حوضه دز همه را راضی کنیم.

فرهاد ایزدجو در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران خوزستان با موضوع بررسی شرایط خشکسالی و توزیع آب در بخش‌های مختلف در حوضه رودخانه دز که امروز (۱۴ تیرماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در حوضه دز، تعارض‌هایی در برنامه تخصیص آب به واسطه برداشت‌های کشت شلتوک و سایر تصمیم‌گیری‌ها به وجود آمده است.

 وی افزود: علی‌رغم برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و رهاسازی آب، شرکت کشت و صنعت دهخدا نمی‌تواند آب مورد نیاز خود را به واسطه تعارض‌های به وجود آمده برداشت کند.

رئیس سازمان آب و برق خوزستان در خصوص تامین آب شرکت کشت و صنعت هفت تپه تصریح کرد: به اعتقاد سازمان آب و برق خوزستان، آب مناسبی در اختیار شرکت کشت و صنعت هفت تپه قرار می‌گیرد اما این شرکت مرتب به تخصیص آب معترض است و از بخش‌های مختلف پیگیر تخصیص آب بیشتر است.

ایزدجو گفت: در حوضه دز، منافع کشاورزان ناحیه شمال برای کشت پاییزه، شلتوک‌کاران، شرکت نیشکر هفت تپه و شرکت نیشکر دهخدا در برداشت آب با یکدیگر در تعارض است و این مساله، مشکلاتی برای تامین آب این بخش‌ها به وجود آورده است.

وی افزود: در برنامه‌ریزی حوضه دز برای کشت‌های پاییز و زمستان محدودیت‌هایی را لحاظ کرده‌ایم در صورتی که کشاورزان ناحیه شمال به دنبال آن هستند تا مانند شرایط نرمال در آن مناطق کشت کنند و این مساله برای پایین دست مشکل‌ساز خواهد شد.

رئیس سازمان آب و برق خوزستان بیان کرد: هر تصمیم‌گیری که در خصوص حوضه دز انجام شود، قطعا تبعات خاص خود را خواهد داشت و نمی‌توانیم در توزیع آب در حوضه دز همه را راضی کنیم.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار